آبرسانی سیار به ۱۰۴ روستای کردستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۲:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۸۸۴۵
آبرسانی سیار به ۱۰۴ روستای کردستان
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر به ۱۰۴ روستای کردستان آبرسانی سیار انجام می‌شود که با توجه به فصل گرما و اوج گیری مصرف آب، این تعداد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به وجود یک هزار و ۶۷۷روستا در استان و یک هزار و ۱۶روستای زیر پوشش آبفا، گفت: تا پایان امسال ۲۰روستای دیگر به روستا‌های زیر پوشش این شرکت اضافه می‌شود.

او مصرف آب مشترکان استان را بالاتر از حد نرمال اعلام کرد و اظهار داشت: سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان کردستانی ۲۵لیتر بالاتر از استاندارد کشور (۱۷۰لیتر) است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان این استان، ۱۹۵لیتر بوده که بالاتر از استاندارد کشور است.

تخت‌شاهی با بیان اینکه البته سرانه مصرف آب شرب مردم در ایران بالاتر از استاندارد مورد نظر است افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، وقوع خشکسالی و کمبود بارندگی در سال جاری، نیاز است مردم آب را بهینه مصرف کنند.

او به افزایش ۱۸درصدی مصرف آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و اضافه کرد: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب توجه ندارند، به گونه‌ای که کوچه و معابر عمومی را با آب شرب شسشتو می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با توجه به در پیش بودن تابستان، استفاده از کولر‌های آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش‌های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن شیر آب در هنگام مسواک زدن، از جمله راهکار‌های ساده و کاربردی برای مدیریت مصرف آب است.

تخت‌شاهی ادامه داد: از آنجایی که ۳۰درصد مصارف خانگی آب مربوط به استحمام است، استفاده از سردوش‌های کاهنده و کاهش زمان استحمام، می‌تواند ماهانه حدود چهار هزار لیتر مصرف آب خانواده‌ها را کاهش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز