مدیرکل منابع طبیعی لرستان:

توزیع ۵۱ آبگرمکن های خورشیدی به صورت رایگان در سطح استان

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۲۴۰۵
توزیع  ۵۱ آبگرمکن های خورشیدی به صورت رایگان در سطح استان
شیرزاد نجفی از توزیع ۵۱ دستگاه آبگرمکن های خورشیدی به صورت رایگان در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ نجفی روز دو شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این خبر، اظهارکرد: انرژی خورشیدی، منبع بیکران، قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی ما به منابع تجدید ناپذیر انرژی می کاهد و در امر حفاظت از منابع طبیعی (جنگلها و درختان)، محیط زیست، ذخیره منابع انرژی، مسائل اقتصادی و... بسیار موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ۵۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با قیمت هر دستگاه ۱۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی خریداری و به صورت رایگان در بین روستانشینان مناطق جنگلی استان توزیع شده است، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، مناطق وسیعی از کشور و استان لرستان از شدت تابش بسیار بالایی برخوردار هستند و با افزایش روزافزون هزینه سوخت های فسیلی و انرژی برق، وقت آن است که مانند بسیاری از کشورها، به طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی به طور بسیار گسترده و وسیع استفاده نمائیم.

نجفی  آب گرمکن های خورشیدی را یکی از موثرترین طرح های استفاده عمومی و آسان از انرژی خورشید برای تأمین آبگرم مصرفی در بخش خانگی و صنعتی دانست و تصریح کرد: دمای سطح کولکتورهای جاذب انرژی خورشیدی تاحدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد و دمای آبگرم تولیدی در مدل های با راندمان بالا تا حدود نقطه جوش آب افزایش می یابد.

این مسئول یادآورشد :توزیع آبگرمکن های خورشیدی در بین روستانشینان مناطق جنگلی می تواند از قطع درختان جلوگیری بعمل آورد و هزینه های انرژی را کاهش می دهد و به دلیل تأثیر مستقیم در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای، به ما در داشتن محیطی پاک کمک کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز