جلسه شورای هیئات مذهبی کردستان در سنندج برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۵:۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۲۵۶۲
جلسه شورای هیئات مذهبی کردستان در سنندج برگزار شد
جلسه شورای هیئات مذهبی استان کردستان با موضوع برنامه‌ریزی عملیات محرم و برنامه‌های قربان تا غدیر در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در این جلسه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برنامه‌های محرم در استان بیان کرد: در راستای حمایت از برنامه‌های محرم مکاتبات و رایزنی‌های لازم با ستاد اجرایی فرمان امام انجام خواهد شد تا ماسک و مواد ضدعفونی برای عزاداران حسینی تهیه شود.

حاتمیان همچنین از آمادگی این اداره‌کل برای حمایت از هیئات مذهبی در راستای تهیه اقلام فرهنگی ویژه محرم خبر داد و گفت: با پیگیری شورای هیئات مذهبی این اقدام انجام خواهد شد. وی از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در استان خبر داد و گفت: هیئات مذهبی، کانون مداحان و مبلغان در این همایش مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: همایش طلایه‌داران تبلیغ در آستانه محرم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان همچنین از همایش پیر غلامان به منظور تجلیل از پیرغلامان استان خبر داد و افزود: این همایش نیز در ایام محرم الحرام برگزار خواهد شد.

نورعلی خزایی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های هیئات مذهبی کاملا مردمی است و ربطی به پیکره دولتی ندارد، افزود: عده‌ای تصور میکنند برنامه‌های محرم هیئات مذهبی با بودجه ادارات دولتی برگزار می‌شود که چنین نیست.

وی فضاسازی محیطی و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های محرم را مورد تاکید قرار داد و از رسانه‌ها خواست در این راستا همکاری و تعامل داشته باشند. وی اثرگذارترین اقدام در محرم را کمک مومنانه و توزیع غذای گرم دانست و بیان کرد: این اقدام با مشارکت خیرین و هیئات مذهبی انجام می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان برگزاری مسابقات پیامکی، استفاده از ظرفیت مداحان در برنامه‌های محرم و ترویج وحدت بین مردم با تولید محتواهای متناسب با وضعیت استان در فضای مجازی را از دیگر اقدامات هیئات مذهبی استان در ایام محرم دانست.

خزاعی بیان کرد: تهیه و توزیع پرچم ویژه محرم بین هیئات مذهبی استان نیاز به حمایت دارد و از اداره تبلیغات اسلامی خواست در این راستا شورای هیئات مذهبی را یاری کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ هزار ماسک و مواد ضدعفونی در استان برای عزاداران تهیه شد که امیدواریم امسال نیز این حمایت انجام شود. حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز بر اجرای برنامه‌های محرم براساس دستورالعمل‌ها تاکید کرد و گفت: لازمه اجرای برنامه‌های محرم برنامه‌ریزی مطلوب و همکاری و تعامل هیئات مذهبی و مداحان استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز