وزیر میراث فرهنگی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان بازدید کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۱:۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۲۸۷۲
وزیر میراث فرهنگی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان بازدید کرد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز دوم سفر خود به کردستان از مجسمه ایثار و مقاومت مردم در شهر سنندج بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ 

"علی اصغر مونسان"، وزیر میراث فرهنگی امروز سه شنبه به همراه "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان، "شیوا قاسمی پور" نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسوولان استانی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان و باغ ایرانی در آبیدر سنندج بازدید کرد.

پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان توسط «هادی ضیاء الدینی»، مجسمه ساز کردستانی ساخته و در پارک جنگلی آبیدر سنندج نصب شده است.

این مجسمه با ارتفاع ۲۲ متر و ۳۰ تن وزن، نمایانگر مجاهدت‌ها و رنج‌های تحمیل شده به مردم کردستان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است که سوم خردادماه امسال به بهره برداری رسید.

با هدف توسعه سرانه فضای سبز و همچنین جذب فرصت های گردشگری، باغ ایرانی در زمینی به مساحت ۲ هکتار و در جوار پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در حال احداث است.

 این باغ ایرانی دارای آبنما و ساختمان مرکزی آن الهام گرفته از خانه کُرد سنندج بوده و در وسط باغ نیز حوضچه و آبنما احداث می شود و نوع طراحی این باغ به گونه‌ای است که امکان برگزاری مراسم و آیین‌های فرهنگی هم در این محل وجود دارد.

 

نظر شما