تجلیل از لرستانی های حاضر در المپیک توکیو / قول مساعدی که مدیر کل ورزش و جوانان لرستان به آن عمل کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۴:۲۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۳۰۳۵
تجلیل از لرستانی های حاضر در المپیک توکیو / قول مساعدی که مدیر کل ورزش و جوانان لرستان به آن عمل کرد
حشمت الله امان الهی مدیر کل ورزش وجوانان لرستان به قول مساعد خود جهت تجلیل از مرتضی قیاسی کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد دو لرستانی حاضر در المپیک توکیو۲۰۲۱ عمل کرد.

خبرگزاری برنالرستان – گروه ورزشی : حشمت الله امان الهی مدیرکل ورزش وجوانان لرستان روز شنبه این هفته (12 تیرماه 1400) با تجلیل از مرتضی قیاسی کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم  و غلامرضا محمدی سرمربی سرشناس ونامدار تیم ملی کشتی  آزاد  یعنی  دو لرستانی حاضر در المپیک توکیو۲۰۲۱  در دفترحجت الاسلام شاهرخی  نماینده ولی فقیه در لرستان به قول مساعدی که به این دو ورزشکار داده بود عمل کرد.

روز جمعه  7 خردادماه  1400 مرتضی قیاسی کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم دورودی در خانه کشتی شهید صدرزاده تهران  با ضربه فنی  امیر محمد یزدانی و چیره شدن بر این مدعی مازندرانی توانست دروازه المپیک 2021 را بر روی خود بازکند تا بخت ورزش لرستان  را برای کسب مدال المپیک در توکیو بیازماید.

واقعیت این است که لرستان از استان های ورزش خیز کشور است وجوانان این سرزمین کهن ولی محروم  در هررشته ورزشی که گامی در آن نهاده اند خودی نشان داده و حتی شعله هایی  برای  کسب قهرمانی های مختلف  از خود برانگیخته اند ولیکن ورزش لرستان با این همه خیز های بلندبرای کسب بلند ترین قله های افتخار هنوز  تشنه کسب یک مدال المپیک است تاجاییکه  تالار افتخارات ورزش لرستان با اینکه قهرمانانی همچون  آرش میر اسماعیلی را در جودو به میدان المپیک نیز فرستاده است هنوز نتوانسته است مدال المپیکی را در خود جای دهد .

اماتقدیر این بود که در وحشت وانفعال تحمیلی شیوع کرونا بخت با لرستانی ها یار شده  و دروازه المپیک در این شرایط بر روی لرستان گشوده شود و این بار قرعه به نام  ورزش کشتی تحت ریاست فرید بهرامی  بر این هیئت در استان و مرتضی قیاسی کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم  دورودی با مربیگیری غلام رضا محمدی وصد البته دوران مدیریت حشمت الله امان الهی مدیر جوان  دستگاه ورزش  استان بیافتد ؛ مدیری که ضمن قول پاداش در آستانه رقابت ها برای کسب سهمیه المپیک وپیش از اعزام  مردان المپیکی ورزش لرستان به آوردگاه توکیو زمینه تجلیل هر دو پهلوان را فراهم و به  آنان  ادای احترام کرد .

امان الهی که ماه های گذشته ودر آستانه رقابت ورزشکاران  برای کسب سهمیه المپیک و  باتوجه به اهمیت حضور علیرضاسرلک ومرتضی قیاسی در رقابت های المپیک  توکیو دائما پیگیر  تمرینات و سطح آمادگی این دو کشتی گیر در اردوی تیم ملی بودبا تاکید برلزوم حمایت از قهرمانان ورزشی و ملی پوشان لرستانی برای کسب بلندترین سکوهای قهرمانی  گفته بود: امیدوارم این ملی پوشان لرستانی  کشتی آزاد بتوانند با کسب سهمیه المپیک توکیو وموفقیت در این رقابتها باردیگر  برافتخارات ورزش لرستان اضافه کنند‌.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان همان زمان یادآورشده  بود:  اول از همه سلامتی ورزشکاران مهم است دوم تلاش و پشتکار آنها با توکل به خدا که در صورت کسب موفقیت دربه دست آوردن سهمیه المپیک۲۰۲۱ توکیو پاداش نقدی ارزشمندی به این دو کشتی گیر بااخلاق داده می شود.

 

 اما بخت با علیرضا سر لک پهلوان 57 کیلوگرم  الیگودرزی برای کسب سهمیه المپیک  یار نشد تا شاید پهلوان  مرتضی قیاسی  دورودی خود به تنهایی اولین لرستانی باشد تادر صورت کسب مدال در این مهمترین میدان ورزشی جهان اولین مدال المپیک را برای لرستان ورزش خیز به ارمغان آورد.

 امان الهی  روز شنبه 12 تیر ماه در مراسم تجلیل وبدرقه ای که در دفتر حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شدنیز با اشاره   به کسب مدال نقره و برنز دو کشتی گیر لرستانی  قیاسی و سرلک در تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ضمن تقدیر از زحمات پهلوان غلامرضا محمدی  سر مربی لرستانی تیم ملی و همه عوامل دخیل در موفقیت های ورزشی ،بیان کرده بود:  حضور مرتضی قیاسی وعلیرضا سرلک در لباس کشتی گیر و غلامرضا محمدی در لباس سرمربی  جهت تلاش برای ورود به بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی المپیک گل سرسبد موفقیت های ورزشی استان  است .

بنابه  گفته مدیر کل ورزش وجوانان لرستان  که دربرنامه بدرقه از این دو پهلوان ایراد شده بود طی یک ماهه اخیر بیش از ۳۰ ورزشکارلرستانی  در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، ناشنوایان،جودو، وزنه برداری بانوان، کوروش، کبدی ،فوتبال ، دو و میدانی و...به اردوهای تیم های ملی دعوت شده اند .

او همچنین با اشاره به  قهرمانی تیم های لرستانی در مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف ورزشی ، گفته بود:  حضور۳ لرستانی در تیم ملی فوتبال و ۳ لرستانی در تیم‌ملی کشتی از دیگر موفقیت ها وافتخارات ورزش وجوانان لرستان است.

به هر سخن ؛ امان الهی به عنوان مدیر ارشد ورزش استان به قول مساعد خود جهت حمایت از این دو گل سرسبد  موفقیت های ورزش قهرمانی  لرستان دریک مراسم بدرقه و  آستانه حضور در آوردگاه المپیک توکیوعمل کرد حال باید دید پهلوانان لرستانی در این تابستان داغ  چگونه بر بلند ترین قله افتخار یعنی کسب نخستین مدال المپیک برای ورزش لرستان خواهند ایستادو چه رنگی از مدال المپیک را در تالار افتخارات ورزش زادگاهشان جای خواهند داد.

 

نظر شما