استاندار آذربایجان شرقی:

قطع برق مشترکان خانگی، با اعلام قبلی و حداکثر دو ساعت باشد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۸:۵۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸۸
قطع برق مشترکان خانگی، با اعلام قبلی و حداکثر دو ساعت باشد
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه قطعی برق باید براساس برنامه دقیق و مشخص با اعلام قبلی انجام شود، گفت: برق مشترکان خانگی بیشتر از دو ساعت قطع نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات آب و برق استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت مسأله قطعی برق برای مردم، افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش دما، از نظر تأمین آب و برق در وضعیت بحرانی قرار داریم و باید تدابیر لازم جهت مدیریت وضع موجود اندیشیده شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای صنعت برق برای مدیریت مصرف برق در صنایع استان از جمله شب‌کاری صنایع با مصرف بیش از 3 مگاوات به مدت 3 هفته، گفت: صنایع و اصناف همیشه در کنار مدیریت استان بوده و با تمام برنامه‌ها به خوبی همکاری و همراهی داشته‌اند و لازم است پیشنهادها با حضور نمایندگان صنایع بررسی و تصمیم‌گیری شود.

پورمحمدی افزود: باید برای واحدهای صنعتی و تولیدی که در شرایط کنونی با برنامه های ارایه شده جهت مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند تسهیلات تشویق در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر همکاری رسانه‌ها و صداوسیما در ترویج رعایت الگوی مصرف و همکاری در راستای مدیریت و تأمین برق تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای تخصصی تشکیل و میزان سهمیه و مصرف استان نسبت به استان‌های مشابه بررسی شود.

وی افزود: پیگیری شود که اگر الگوی مصرف در استان رعایت شده و با این حال باز هم خاموشی از سوی مرکز اعمال شده اقدامات قانونی را انجام دهیم.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه برای مدیریت مصرف، قطع برق ادارات را به قطع برق مصارف خانگی ترجیح می‌دهیم، افزود: در صورت نیاز ساعت کار ادارات را کاهش می‌دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز