امروز اعلام شد؛

عیدی دولت تدبیر و امید به مردم کردستان در عید قربان

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۱:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۵۵۲۳
عیدی دولت تدبیر و امید به مردم کردستان در عید قربان
استاندار کردستان گفت: عملیات ساخت فرودگاه سقز در مراحل پایانی قرار دارد و با همت و تلاش پیمانکاران این پروژه ملی بعنوان عیدی دولت در عید قربان، ۳۰ تیرماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  بهمن مراد نیا  در بازدید از فرودگاه سقز اظهار داشت: عملیات فرودگاه سقز باتوجه به اینکه در طول یک سال گذشته سرعت خوبی گرفته تا امروز هم با جدیت عملیات ساخت و اتمام این پروژه ملی دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز رونق اقتصادی و توسعه منطقه را به همراه دارد، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در مراحل پایانی است و با همت و تلاش پیمانکاران، با بهره برداری از فرودگاه سقز، عیدی خوبی را در عید قربان به مردم سقز و کردستان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز جمعیت ۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد، اضافه کرد: نه تنها استان کردستان بلکه استان اذربایجان غربی نیز از فرودگاه سقز بهره‌مند می شوند.

مرادنیا از پیمانکاران و عوامل اجرایی فرودگاه سقز خواست، تا تلاش هایشان را چند برابر کنند تا در ۳۰ تیرماه این پروژه مهم به بهره برداری برسد.

فرماندار ویژه سقز هم با بیان اینکه، این شهرستان در شاهراه ارتباطی قرار دارد و همچنین به واسطه نزدیکی به اقلیم کردستان، اظهار داشت: بهره برداری از فرودگاه، در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه، نقش مهمی دارد.

کامیل کریمیان با اشاره به اینکه همچنین بهره برداری از این طرح، در جذب و میل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه بسیار مهم است، اضافه کرد: حدود ۲ میلیون نفر از مردم شهرهای استان کردستان و آذربایجان غربی می‌توانند از فردوگاه سقز، استفاده کنند.

طول باند این فرودگاه ۲ هزار و ۸۰۰ متر، عرض آن ۳۰ متر و مساحت ترمینال ۲ هزار و ۳۰۰ متر است.

ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه ۹۰ درصد و توسعه سطوح پروازی ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

نظر شما