تزریق بیش از ۱۱۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان یزد

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۶۱۶۰
تزریق بیش از ۱۱۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان یزد
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزدبا بیان این که تاکنون 81 هزار یزدی نوبت اول واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند، گفت: تاکنون بیش از 110 هزار دوز واکسن در استان یزد تزریق شده است.

به گزارش برنا؛ دکتر مسعود شریفی  با اشاره به  جمع بندی واکسن های تزریق شده در نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف در استان یزد اظهار کرد:  تاکنون ۱۱۶ هزار و ۷۹۰  دوز واکسن در استان یزد تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان، ۸۱ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن در نوبت اول و ۳۴ هزار و  ۹۹۰ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: براساس بخشنامه سازمان جهانی بهداشت، افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند به عنوان جمعیت واکسینه شده معرفی می شوند.

دکتر شریفی با اشاره به این که واکسن های کرونا دو مرحله ای است و تزریق دوز دوم صرفا به دریافت کنندگان دوز اول تزریق می شود اظهار کرد: تاکنون در استان یزد ۸۱ هزار و  ۸۰۰ نفر در برابر کرونا ویروس واکسینه شده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از اغاز واکسیناسیون گروه های سنی ، بیش از ۴۸ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان یزد واکسینه شده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به درصد پوشش واکسیناسیون گروه های هدف در استان تصریح کرد: ۹۶ درصد از کادر درمان، ۹۲ درصد از کارکنان بهداشتی،  ۱۱۵ درصد از بیماران خاص،۸۰ درصد از سالمندان سرای سالمندان، ۸۲ درصد از جانبازان بالای ۵۰ درصد، ۴۲ درصد از پاکبانان و ۱۱۹ درصد از بیماران سرطانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

نظر شما