دستگیری هکر اینساگرام در لرستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۶۲۰۴
دستگیری هکر اینساگرام در لرستان
فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری هکری که با دسترسی به اکانت کاربران اینستاگرام از دنبال کنندگان آنها با درخواست وجه کلاهبرداری می کرد خبر داد.

‍به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سردار "یحیی الهی" در گفت و گو با خبرنگاران ،اظهارکرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دسترسی شخصی ناشناس به نام کاربری و پسورد اکانت اینستاگرامش و درخواست وجه از وی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با دسترسی با نام کاربری و پسورد قربانیان و با ارسال پیام به دنبال کنندگانش از آنها در خواست وجه نموده است که برخی از مخاطبین اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلامی از طرف شخص کلاهبردار نموده اند.

سردار الهی گفت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: اگر متوجه شدندکه اکانت آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است در اولین فرصت به هر طریق ممکن ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد مخاطبین نسبت به وی سوء‌ استفاده نکند.

 فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر نشان کرد: یکی از روش های مطمئن جهت جلوگیری دسترسی افراد غیر به اکانت شخصی استفاده از رمز تایید دو مرحله ای است، انتظار داریم شهروندان نسبت به فعال سازی رمز دو مرحله ای برای حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی اقدام نمایند.

 

✅سردار الهی از شهروندان در خواست نمود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مراتب را از طریق سایت پلس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز