زنگ خطر پیک پنجم بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۴۷۰
زنگ خطر پیک پنجم بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد
رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: براساس مطالعات انجام یافته در کشور، تعداد بیماران مبتلا و بستری روند افزایشی داشته و درواقع وارد پیک پنجم بیماری شده ایم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی احمد آقاپور افزود: سرعت انتقال ویروس کرونا با واریانت انگلیسی ۹۰ درصد بالاتر از ووهان چین و واریانت هندی ۴۰ درصد بالاتر از انگلیسی است بنابراین ویروس کرونای هندی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

وی درباره وضعیت کرونا در استان بیان کرد: در هفته های گذشته تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در تراز ۵۰۰ نفر بود اما این روند افزایش یافته و اکنون به تراز ۶۰۰ نفر در استان رسیده است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان درباره موثرترین راهکار مبارزه با کرونا ابراز کرد: موثرترین راهکار واکسیناسیون است اما همزمان با واکسیناسیون می بایست پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک نیز در اولویت باشد.

آقاپور افزود: باتوجه به اینکه ایمنی کامل دو هفته بعد از تزریق دوز دوم آن ایجاد می شود لازم است افرادی که واکسن دریافت می کنند همچنان از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی درباره مقایسه با واکسیناسیون در کشورهای همسایه بیان کرد: وضعیت کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ارمنستان با کشورما متفاوت بوده و آنها تحریم نیستند در حالی که کشور ما در تحریم است و شرایط کشور ما متفاوت است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا افزود: واکسن های تولید شده در سطح دنیا معمولا دارای کارایی بیش از ۹۰ درصد در کاهش مرگ و میر و بستری هستند بنابراین اولین واکسنی که در دسترس قرار میگیرد به عنوان بهترین واکسن قابل استفاده است.

وی در ادامه افزود: بعضا مقایسه درستی میزان تزریق واکسن بین استان ها صورت نمی گیرد زیرا سهمیه واکسن استان ها توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و وزارت بهداشت براساس جمعیت هر استان سهمیه جداگانه ای ایجاد می کند.

نظر شما