به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد؛

نشست هم اندیشی مراکز مشاوره استان با مدیرکل اجتماعی استانداری و مسئولان ورزش و جوانان مازندران

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۲:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۶۵۰۱
نشست هم اندیشی مراکز مشاوره استان با مدیرکل اجتماعی استانداری و مسئولان ورزش و جوانان مازندران
به مناسبت هفته ازدواج و با حضور مسئولان استانداری و ورزش و جوانان مازندران، نشست هم اندیشی با مراکز مشاوره استان برگزار شد

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، به مناسبت هفته ازدواج، نشست هم اندیشی، مدیران تعدادی از مراکز خدمات مشاوره ای استان با رجبی مدیرکل اجتماعی استانداری و ییلاقی اشرفی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

رجبی در این نشست صمیمی گفت: نیازمندیم هم مسئولان، هم مشاوران و هم مردم درخصوص موضوع ازدواج جوانان نگاه جدی تر داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر همواره یکی از سیاست گذاری های مورد تاکید مقام معظم رهبری بحث ازدواج جوانان و فرزند آوری بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد؛ باید در استان ها ستادهای ازدواج تشکیل می شد و در این مسیر راه اندازی اتاق های فکر برای انتقال تجربیات در حوزه ازدواج و طلاق بسیار مهم است.

رجبی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از ناآگاهی است که اهمیت آموزش مهارت های زندگی را گوشزد می‌کند. و همکاری مراکز مشاوره با آموزش و پرورش نقش تعیین کننده ای آموزش ها و مشاوره ها ی به موقع دارد.

محمدرضا ییلاقی اشرفی در این نشست بیان داشت: مشاوره پیش از ازدواج و آموزش برخی مهارت ها به جوانان نقش مهمی در جلوگیری از طلاق دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اهمیت مشاوره در ازدواج جوانان افزود؛ باید از ظرفیت قابل توجه مراکز مشاوره استان در جهت تحقق ازدواج پایدار جوانان بهره لازم گرفته شود.

وی همچنین گفت : طرح هایی مانند هدایت هدفمند برای مراکز مشاوره وجود داشت، اما معتقدم کافی نیست و باید برای تحکیم بنیان خانواده ها توجه جدی تر به مراکز خدمات مشاوره ای داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مدیران مراکز مشاوره به بیان دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات خود از جمله:

- پایین بودن سطح آگاهی اغلب خانواده ها و الزام آموزش و مشاوره تمام اعضای خانواده

-شناسایی و معرفی صحیح مراکز مشاوره ازدواج و خانواده

- حمایت از خیرین ازدواج

- تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی و شغلی جوانان برای افزایش میل به ازدواج و.... پرداختند.

 در پایان این نشست نیز مدیران مراکز خدمات مشاوره استان مورد تجلیل مسئولان حاضر قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز