صعود بانوی کماندار خراسانی به رتبه ۳۷ جهان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۱:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۶۶۹۹
صعود بانوی کماندار خراسانی به رتبه ۳۷ جهان
ورزشکار مشهدی تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: من درحالی‌که چندسال از رقابت‌ها دور بودم، رتبه‌ام افت کرد و سه‌رقمی شده بود، اما با شرکت در 2رویداد اخیر توانستم به رتبه37 جهان بازگردم. در صورت اعزام به آمریکا می‌توانستم رتبه‌ام را به عدد تک‌رقمی گذشته بازگردانم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حدود 2 هفته پیش بود که تیم‌ملی کامپوند و ریکرو ایران راهی مسابقات جام‌جهانی پاریس شدند و تیم کامپوند بانوان ایران نیز با ترکیب گیسا بایبوردی، راحله فارسی و ویدا حلیمیان راهی این رقابت‌ها شد. پیش از این نیز آن‌ها در سوئیس حاضر شده بودند و نتایج بسیار بهتری کسب کرده بودند، اما نتوانستند این نتایج را در فرانسه تکرار کنند. ویدا حلیمیان، کماندار مشهدی، مسافر این 2 اعزام بود و توانست بعد از 15ماه دوری از رقابت‌ها، در عرصه بین‌المللی شرکت کند. او حالا حدود 10روز است که به مشهد بازگشته و قرار است به‌زودی تمریناتش را از سر بگیرد.

ویدا حلیمیان درخصوص مسابقاتی که پشت سر گذاشته اظهار کرد: سال گذشته هیچ اردویی برای تیم‌ملی برگزار نشد، اما در سال جدید تمرینات آغاز شد و با توجه به ازسرگیری برگزاری رقابت‌های بین‌المللی، برای اعزام تیم‌ملی برنامه‌ریزی شد. 3مسابقه در قالب کاپ جهانی برگزار شد که در مرحله اول که در گواتمالا برگزار شد، ایران شرکت نکرد، اما تیم کامپوند و ریکرو ایران به مسابقات سوئیس و فرانسه اعزام شد. به‌دلیل برگزاری مسابقات المپیک، امسال یکی از کاپ‌ها برگزار نشد.

کماندار مشهدی تیم ملی تصریح کرد: مسابقات برای کمانداران خوب بود. بیش از یک‌سال از مسابقات خبری نبود و از رقابت‌ها دور بودیم و به همین دلیل برای بازگشت به آمادگی گذشته موقعیت بسیار خوبی بود. در سوئیس و در بخش انفرادی عملکرد بسیار خوبی داشتم. وضعیت آب‌وهوایی سوئیس بسیار سخت بود. زیرا از آب‌وهوای گرم تابستانی راهی کشوری شدیم که آب‌وهوایی سرد و بارندگی داشت. با این حال، رکورد خوبی را به ثبت رساندیم. در بخش تیمی چهارم شدیم. در اصل باید روی سکوی سومی می‌ایستادیم، اما فقط به‌خاطر یک تیر و بدشانسی این عنوان را از دست دادیم. به‌دلیل مشکل تجهیزاتی، یکی از تیرها زده نشد و همان بدشانسی بزرگ ما را از مدال سومی دور کرد. البته در این دوره مربی ما نیز به‌دلیل مثبت‌بودن تست کرونا، تیم را در مسابقات همراهی نکرد.

وی ادامه داد: در فرانسه نیز انگیزه زیادی داشتیم. در انفرادی نهم شدم و حتی می‌توانستم به مرحله بالاتر نیز صعود کنم، ولی در بخش تیمی نتیجه خوبی کسب نکردیم. با این حال و با توجه به کیفیت تجهیزات و دوربودن طولانی از مسابقات، می‌توان نتیجه را قابل قبول دانست.

ملی‌پوش مشهدی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه من تجهیزاتم را سال2019 تغییر دادم، در عرصه بین‌المللی و قهرمانی جهان ورزشکاران باید سال‌به‌سال تجهیزاتشان را به‌روز کنند و تجهیزات من الان قدیمی محسوب می‌شود. با نرخ ارز و مشکلات اقتصادی موجود، وضعیت بسیار سختی برای ورزشکاران ایجاد شده است و هر شخص باید خودش تجهیزاتش را تأمین کند. فدراسیون در این رقابت‌ها فقط تأمین تیرهای ملی‌پوشان را بر عهده گرفت. فدراسیون‌ها باید در تأمین تجهیزات از ملی‌پوشان حمایت کنند، اما بودجه‌ها و اوضاع مالی سخت دست آن‌ها را بسته است.

حلیمیان درباره بهبود توجه به کمانداران کامپوند گفت: در گذشته تفاوت شایان توجهی بین کامپوند و ریکرو بود و فدراسیون نگاهی دیگر به این موضوع داشت. آن هم به این دلیل که ریکرو المپیکی است و کامپوند در المپیک حضور ندارد. با این حال، فدراسیون امسال عملکرد خوبی داشت و تیم کامپوند نیز به 2جام‌جهانی اعزام شد که برای ما بسیار مهم بود. البته فدراسیون جهانی به‌دنبال این است که اوضاع را برای کامپوند بهتر کند. حضور این ماده در المپیک 2دوره آینده، یعنی المپیک2028 آمریکا قطعی شده است، اما به‌دنبال این هستند که در المپیک2024 فرانسه به‌صورت آزمایشی نیز کامپوند را برگزار کنند. کامپوند ایران از گذشته بسیار قوی بوده است و جزو تیم‌های خوب مسابقات بوده‌ایم. اگر در این مدت هزینه و توجه بیشتری به این ماده شود، بی‌شک می‌توانیم در المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به رقابت‌های بین‌المللی که پیش روی ورزشکاران است، تصریح کرد: اوایل مهر مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا را پیش رو داریم که برای ما بسیار مهم است، اما به اعزام چندان خوش‌بین نیستیم. زیرا فدراسیون با مشکلات اقتصادی روبه‌روست و اعلام کرده‌اند که همه بودجه سال را در این چند مسابقه اخیر هزینه کرده‌اند. شرکت در مسابقات بین‌المللی رنکینگ ورزشکاران را بهبود می‌بخشد. من درحالی‌که چندسال از رقابت‌ها دور بودم، رتبه‌ام افت کرد و سه‌رقمی شده بود، اما با شرکت در 2رویداد اخیر توانستم به رتبه37 جهان بازگردم. در صورت اعزام به آمریکا می‌توانستم رتبه‌ام را به عدد تک‌رقمی گذشته بازگردانم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز