مدیرکل غله وخدمات بازرگانی لرستان خبرداد:

کاهش ۴۷ درصدی خرید گندم از کشاورزان لرستانی / فعالیت ۱۳ کارخانه آرد در لرستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۳:۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۶۸۰۴
کاهش ۴۷ درصدی خرید گندم از کشاورزان لرستانی / فعالیت 
۱۳ کارخانه آرد در لرستان
حجت اله بیرانوند گفت: تاکنون 56 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز  لرستان ؛ بیرانوند  به خبرنگاران ، اظهار کرد: در زنجیره گندم، آرد و نان استان لرستان اقدامات کمی و کیفی بسیاری طی سال‌های گذشته انجام شده که از خدمت رسانی به کشاورزان گندمکار و و کلزاکار برای تسهیل تحویل گندم به مراکز خرید گرفته تا ارتقای کیفیت نگهداری کالا برای مصرف‌کنندگان را شامل می‌شود.

اوافزود: اتصال سیلوی قدیم شهرستان ازنا به شبکه‌ی ریلی در سال 1398، بدون هزینه‌بری بود که مزایایی از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل گندم را برای انتقال به سیلو و از سیلو به کارخانجات آرد در پی دارد.

بیرانوند تصریح کرد: تجهیز انبار مکانیزه کوهدشت به باسکول جدید سبب شد که حجم کامیون‌های در صف برای تخلیه گندم در مرکز خرید کمتر شود و کشاورزان در حال حاضر با سهولت و بدون معطلی بتوانند گندم‌ها را در سیلو و مرکز خرید تخلیه کنند.

او دیگر اقدامات انجام شده را بازسازی و نوسازی سیلوهای دلفان و کمالوند اعلام کرد و یادآورشد: برای اولین بار اتاق پایش برای نظارت هوشمند بر نقل و انتقال گندم ایجاد کرده‌ایم که کل سیستم حمل و نقل کارخانجات آرد را به صورت تصویری در اتاق پایش رصد می‌شود و این موضوع سبب کاهش تخلفات احتمالی در این زنجیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان، به روز کردن انبارگردانی فیزیکی قبل از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان را از اقدامات دیگر این اداره کل طی سال‌های اخیر بر شمرد وگفت: مبارزه با مفاسد در زنجیره‌ی گندم، آرد و نان با به سرانجام رساندن مساله حقوقی سیلوی دلفان و بازگشت سرمایه 26 میلیارد تومانی و ثبت سیلو به نفع دولت شده است.

او بیان کرد: سهمیه گندم کارخانجات نیز طی سال‌های گذشته 6000 تن اضافه شده که این موضوع اشتغال را در این استان سبب شده؛ این در حالی است که گندم اضافه شده به سهمیه کارخانجات استان از تولیدات گندم خود استان تامین می‌شود.

بیرانوند عنوان کرد: در حال حاضر در استان لرستان 13 کارخانه آرد مشغول فعالیت هستند و میزان 300 هزار تن مصرف گندم استان است و 800 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری گندم استاندارد و نیمه‌استاندارد داریم که طی 4 سال گذشته حدود 125 هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان در بخش دیگر گفتگوی خود گفت: تاکنون 56 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که به دلیل کاهش بارش‌ها، نسبت به سال گذشته 47 درصد اُفت خرید داریم.

او افزود: تاکنون کشاورزانی که تا 14 تیرماه گندم به ما تحویل داده‌اند پولشان را دریافت کرده‌اند و خرید تضمینی 1800 تن دانه‌ی روغنی کلزا محقق شده که نسبت به سال گذشته افزایش خرید داشته‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز