۷۰ درصد روستاییان بردسکن مشکل آب دارند

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۹:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۷۱۱۸
۷۰ درصد روستاییان بردسکن مشکل آب دارند
مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان واقع در جنوب غرب خراسان رضوی با مشکل کم‌آبی، افت فشار و یا قطع موقت آب مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ،حسین مهدوی‌ اولیایی در این خصوص اظهار کرد: اگرچه ۷۷ روستای بردسکن زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اما ساکنان ۷۰ درصد آنها به علت کمبود آب، با مشکلات افت فشار و قطعی آب ناشی از آن درگیر هستند.  

وی ادامه داد: این وضعیت ناشی از کاهش بسیار زیاد حجم بارندگی، تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش بیش از حد معمول دمای هوا، کم شدن جریان آبهای سطحی فصلی و دائمی در منطقه و افت شدید منابع آب زیرزمینی است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: حتی روستاهای "خور، بیجورد،  هدک، کبودان و سیر" که در مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان قرار دارند، امسال دچار تنش آبی شده اند.  

مهدوی افزود: آب شرب این روستاها از مجتمع آبرسانی اسلام‌آباد - برجک و همچنین آبهای سطحی تامین می‌شود لذا ساکنان این مناطق به طور معمول در طول روز دست به گریبان کم‌آبی، افت فشار و یا قطع مقطعی آن هستند.  

وی ادامه داد: اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز ۲۳ روستای بردسکن با تانکر سیار تامین می شود و برخی از روستاها روزانه از ۲ نوبت مجزای خدمات تانکر سیار آب برخوردارند تا روستاییان با بی‌آبی مواجه نشوند.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن افزود: با توجه به تنش آبی در روستاها، برای تامین آب شرب مورد نیاز تلاش داریم منابع دیگری را با خرید آب استیجاری جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: از هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط شبکه آبرسانی بردسکن، ۶۵ درصد فرسوده و دارای قدمتی بالای ۴۰ سال است که برای تعویض و اصلاح آنها به اعتبارات ملی نیاز است.

مهدوی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید و بیان کرد: ۳۰ درصد مشترکان بردسکنی ۷۰ درصد آب این شهرستان را مصرف می‌کنند.  

وی گفت: همین مشترکان آب در بردسکن بدون رعایت انحصار در مصرف این مایه حیات، از آب برای امور غیرشرب نیز استفاده می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز