معاون وزیر راه و شهرسازی:

وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی در کشور / ۵۰۰ دستگاه درجهت نوسازی ناوگان آماده شماره‌گذاری است

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۰۱:۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۷۳۷۴
وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی در کشور / ۵۰۰ دستگاه درجهت نوسازی ناوگان آماده شماره‌گذاری است
داریوش امانی گفت: اگر اتفاقی در خصوص تأمین اعتبار رخ دهد بتوانیم تا پایان سال بحث آسیب های سیل را جمع کنیم .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛امانی روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه ها و طرح های حوزه راهداری و راه و شهرسازی که امروز در شهرستان پلدختر انجام پذیرفت اظهار کرد:خیلی خرسندیم که امروز  از پروژه‌های حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور ریاست محترم جمهوری بهره‌برداری کنیم.

اوافزود:بر خودم وظیفه می دانم در حضور دکتر روحانی از همه راهداران و همکارانم که از دورترین نقطه کشور با دمای ۶۰ درجه تابستان و در دمای منهای ۴۰ درجه زمستان تقدیر کنم که با جانفشانی سعی می‌کنند بحث ایمن‌سازی و روانسازی جاده‌ها را داشته باشند و همچنین از زحمات دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای نیز قدر دانی کنم.

امانی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی در کشور ،تصریح کرد:  به طور میانگین سالانه ۶۰۰ میلیون تردد ، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی شامل راههای اصلی و شریانی داریم .

معاون وزیر راه با اشاره به حجم بالای کار،یادآورشد :سال گذشته علیرغم  همه گرفتاری‌ها از جمله کرونا و تحریم‌ها ،از مرز ۵۰۲ میلیون تن جابه‌جایی کالا  گذشته ایم و در حال حاضر کالاهای مختلف به بنادر جنوبی سرازیر شده که در این ۴ ماهه ۱۵۴ میلیون تن جابه‌جایی کالا داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۷/۳ درصد رشد داشته است.

 امانی در خصوص افتتاح پروژه های امروز ،ادامه داد :ارزش این پروژه ها به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور است که ۵ هزار میلیارد تومان آن پروژه های راهداری است.

او با اشاره به طرح ابرار نیز عنوان کرد : در خصوص احداث راه روستایی در مجموع ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در مدت دو سال با دستور مهندس اسلامی مقام عالی وزارت انجام شده که در این طرح با امکانات سازمان راهداری  زیرساخت‌ها آماده می شود  و در مرحله آسفالت توسط پیمانکار یا به صورت امانی انجام می پذیرد که خوشبختانه امروز ۴ هزار کیلومتر مورد افتتاح قرار می گیرد.

 امانی بیان کرد:در بحث راهداری فقط پروژه های مربوط به سال ۱۴۰۰ است که ساخت ،تعمیر و بازسازی راهها و پل های آسیب دیده از سیل را داریم.

او همچنین به روکش آسفالت راه های شریانی  به طول۷۵۰ کیلومتر ،روکش آسفالت حفاظتی به طول ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه ۳۰ نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی ۲۰۰ کیلومتر و  نصب روشنایی در ۵۰ نقطه در سطح کشور اشاره کرد.

معاون وزیر راه گفت:در بحث باز سازی راههای آسیب دیده از سیل  امروز افتخار داریم در کنار پلی هستیم که به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شده و راه مواصلاتی بین دو استان لرستان و کرمانشاه است و در کنار این پل ،مسیر ها وپل های آسیب دیده از سیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مابقی راههایی که آسیب دیده اند نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر در دست اجرا داریم و برای۵۰  پل دیگر که باقی مانده اند دنبال تأمین اعتبار هستیم که انشاءالله اگر اتفاقی در خصوص تأمین اعتبار رخ دهد بتوانیم تا پایان سال بحث آسیب های سیل را جمع کنیم .

امانی با اشاره به بحث نوسازی ناوگان، تاکید کرد: یک اقدام بزرگی که انجام شد بحث نوسازی ناوگان است که طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید  قرار بود ۵ هزار مورد اتفاق بیافتد و طبق بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، امروز ۳۶۴۳ دستگاه ثبت سفارش شده که ۵۰۰ دستگاه آماده شماره‌گذاری است که در صورت همکاری دستگاههای مربوطه ما می‌توانیم بسیار سریع بحث نوسازی ناوگان را داشته باشیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز