رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

مجلس یازدهم توجه ویژه ای به حمایت از کتابخانه های عمومی دارد 

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۷۸۵۲
مجلس یازدهم توجه ویژه ای به حمایت از کتابخانه های عمومی دارد 
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مجلس یازدهم توجه ویژه ای به حمایت از این نهاد فرهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محسن فتحی در دیدار با مدیرکل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: حمایت از این نهاد در نهایت به نفع جامعه است و توسعه فرهنگی را به دنبال دارد. وی عنوان کرد: از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم تاکنون در چند نوبت موضوع حمایت از کتابخانه های عمومی و شاغلان در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه رویکرد نمایندگان مجلس به این مقوله مهم فرهنگی بسیار مثبت است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های اصولی در دولت جدید، مشکلات و دغدغه های مردم به ویژه در بخش اقتصادی کاش یابد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و ارتباط موثر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در حل مشکلات مردم ضروری است، ادامه داد: بدون تردید کاهش مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم سبب توجه بیش از پیش آن ها به حوزه فرهنگی و به ویژه مقوله کتابخوانی می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کتابخانه های عمومی، گفت: این توجه و نگاه ویزه در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می شود.

محمد مخدومی بیان کرد: کتابخانه های عمومی در سال های اخیر با گسترش فعالیت های خود به یک نهاد فرهنگی اجتماعی بدل شده است که نقش مهمی در حوزه فرهنگ کشور ایفا می کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته و با وجود همه گیری بیماری کرونا بیش از 2 هزار برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و در فضای مجازی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ادامه از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت الله خامنه ای در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این کتابخانه، شاخص های فرهنگی استان به ویژه در بخش کتابخوانی افزایش چشمگیری می یابد.

مخدومی گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان، نتیجه توجه ویژه حجت الاسلام پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان و حمایت های مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است.

وی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را 3500 متر مربع در 6 طبقه ذکر کرد و اظهار داشت: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین، گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر و بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به 52 باب افزایش می یابد و ظرفیت خدمت رسانی در مردم فرهنگ دوست استان به صورت چشمگیری ارتقاء پیدا می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز