سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار مزارع کشاورزی ارومیه خسارت زد

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۵:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۷۹۷۸
سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار مزارع کشاورزی ارومیه خسارت زد
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: بامداد روز جمعه بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری شدن سیل موجب خسارات به ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی پیرمرادی در خصوص خسارات سیل و تگرگ بامداد روز جمعه در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و وقوع تگرگ در عصر پنجشنبه و بامداد جمعه، به محصولات زراعی و باغی روستا حسن آباد، ممکان، براسبی، بردیان، باژرگه و قونی خسارت شدید وارد شد.

وی ادامه داد: از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.

پیرمرادی اضافه کرد: تیم ارزیاب متشکل از نماینده بخشداری، رئیس مرکز و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی صومای برادوست در منطقه حاضر و در حال بررسی حادثه و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده است.

وی عنوان کرد: همچنین در پی بارش شدید باران و تگرگ عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، به ۴۵۰ هکتار از زراعی و ۵۵۰ هکتار از اراضی باغی در ۱۲ روستا بخش انزل خسارت وارده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: میزان خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز