استاندار:

راە اصلی توسعە کردستان سرمایە گذاری در بخش آب و کشاورزی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۱:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۸۹۳۹
راە اصلی توسعە کردستان سرمایە گذاری در بخش آب و کشاورزی است
استاندار کردستان عنوان کرد کە یکی از اصلی ترین راههای توسعه استان سرمایه گذاری و فعالیت جدی در بخش آب و کشاورزی است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم بهره برداری از طرح شبکه های فرعی غرب و شمال غرب در استان کردستان که با حضور اکبری معاون آب و خاک وزیر کشاورزی در کامیاران برگزار شد با بیان اینکه بهره برداری و به ثمر نشستن بخشی از طرحهای حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است، گفت: اگر می خواهیم قدمی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغیر کند باید بیشتر این تلاش ها در حوزە کشاوری، آب و توسعە باغات باشد.

مرادنیا اظهار کرد؛ از وقتی به کردستان آمدم طرحهای بزرگی در بخش کشاورزی دنبال شد که طرح توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از آن جمله بود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این اهداف بلند درخواست یک و نیم میلیارد دلار از دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم که متاسفانه با سد تحریم ها روبرو شدیم و این امر کامل تحقق پیدا نکرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه طرح آبی شدن ۱۶ هزار و ٨۱۰ هکتار از اراضی استان را دنبال و امروز پنج هزار و ۴۷۰ هکتار آن در پایاب سدهای گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە برداری می رسد، اظهار داشت: اتمام مابقی اراضی باقیماندە نیز نیازمن ۱۴۵ میلیارد تومان است کە نهایتا تا سە ماە آیندە بە اتمام می رسد. 

وی افزود: تاکنون۴۳۴ میلیارد تومان برای اتمام این ۱٦ هزار و ٨۱۰ هکتار در پایاب سدها هزینە شدە کە برای حدود پنج هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز