وزیربهداشت :

به یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا پیوسته ایم / عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند / مردادماه معلمان و اساتید واکسینه می شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۷:۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۹۶۵۱
به یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا پیوسته ایم /  عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند / مردادماه  معلمان و اساتید  واکسینه می شوند
سعید نمکی گفت:امروز به یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا پیوسته ایم و این افتخار بزرگی است .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ نمکی روز سه شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا درلرستان ، اظهار کرد: در این ایام سخت و در زمان تحریم‌های ظالمانه و در زمانی که همه راه‌ها را بر ما بسته بودند و برای انتقال کوچک‌ترین محموله دچار مشکل بودیم وعلی رغم همه دروغ‌های بزرگی که می‌گفتند ایران را از تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی معاف کرده‌اند با وفاق وهمدلی که به لطف خدا بین ما ونیروهای مسلح ،روحانیت ومردم وجودداشت به گونه ای از چهار موج سهمگین کرونا را گذرکردیم که حتی یک بیمار پشت در بیمارستان‌ها نماند.

او افزود: این آمارها که ما چگونه در پیک چهارم توانستیم مرگ‌ها را به نصف پیک دوم و سوم کاهش دهیم در حالی که ویروس انگلیسی مهاجم تر بود و کشندگی بیشتر داشت،حاصل تلاش همه ایثارگران عرصه سلامت است.

وزیر بهداشت یادآورشد: روز گذشته نامه‌ای از وزیر بهداشت یکی از کشورهایی که در گرداب کروناست دریافت کردم؛ اسم نمی برم مبادا باعث اساعه ادب به مجموعه ملی یک کشور شود؛ نامه سرتا پا تقاضای کمک بود از ایران تحریم زده  در دو زمینه بود؛ یکی اینکه  چه کردید با وجود گستردگی اقلیم  و حصر اقتصادی و سیاسی اینگونه  بیماری کرونا را مدیریت کردید و دوم اینکه از آنچه در کشور می‌سازید مثل ونتیلاتور و دارو و… به ما کمک کنید.

نمکی تصریح کرد: من نمی‌خواهم ورود کنم به اینکه عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند چون من آدم سیاسی نیستم، سیاست را بلدم ولی هرگز به این عرصه پرتلاطم بی حاصل پا نگذاشتم؛ چه بد است از اینک گاهی سیاست به کمک افتضاح و شکست کاذب دستاوردهای ملی می‌آید کما اینکه همان عده ای که یک روزی  دستاوردهای دفاع مقدس را زیر سوال می‌بردند، دفاعی که هشت سال رزمندگان این سرزمین میلی متری از این خاک را بر سر میز مذاکره پس  نگرفتند  ودر شیپورهای تازه می‌دمند و این دستاورد عظیم که کشوری تحریم زده در عرض دو ماه صاحب همه آن چیزهایی که باید وارد می‌شد شده است را زیر سوال می‌بردند ؛ما با سیاست زدگی افتخار ملی را لگد مال کنیم ؛سیاست باید به کمک ارتقای غرور ملی بیاید؛امروز کشوری که نه تحریم است و نه وضع اقتصادی اش از ما بدتر است تقاضای کمک می‌کند از محصولاتی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای او بفرستد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: امروز به یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا پیوسته ایم و این افتخار بزرگی است این غرور ملی را بدل می‌کنند به یک بدهکاری ملی و بعد با هم نوایی ارکستری را راه می‌اندازند که ساز کوبه ای اش را اینجا ساز دیگر را در خارج از مرزها می‌زنند.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت تزریق واکسن را به عهده دارد، گفت: خوشبختانه دیروز واکسیناسیون کشور از مرز ۴۰۰ هزار تا در روز گذشت و رکورد تازه ای کسب شد که باعث افتخار است.

نمکی با بیان اینکه قرار ما این بود در پایان دولت بتوانیم افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج را واکسینه  کنیم که ۸۵ درصد مرگ‌های کرونایی  را تشکیل می‌دهند،ادامه داد:  امروز اعلام می‌کنم در پایان مردادماه  تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه می‌کنیم.

اوبا بیان اینکه  تا پایان مرداد افراد ۵۰ سال به بالا در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همه عشایر کوچ رو واکسینه خواهند شدگفت: در این مدت همه صاحبان مشاغل پر خطر از جمله رانندگان واکسینه می شوند.

 وزیر بهداشت بیان کرد: در جزایر خلیج همیشه فارس به جز قشم و کیش ۱۸ سال به بالا را واکسن می زنیم و از اول مرداد نیز تمام عشایر را از ۱۸ سال به بالا را واکسن می زنیم

نمکی با بیان اینکه در مردادماه  تمام معلمان و اساتید را واکسینه می‌کنیم گفت: همه معلمان و کادر مدارس با هدف بازگشایی کلاس‌ها تا پایان مرداد ماه واکسینه خواهند شد.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار واکسیناسیون روزانه خوشبختانه از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشته است ، تاکید کرد: واکسیناسیون باید سرعت یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز