آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۳ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۱:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۱۱۶۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۳ مرداد ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی رشد ۷۰ درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکترمهدی قلیان با بیان اینکه روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی نگران کننده است افزود: تعداد بستری‌ شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی اکنون به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است که ۳۱۴ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، در حالی که تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبتهای ویژه در آخر خرداد ماه ۱۸۲ نفر بود.

وی با اشاره به افزایش حدود ۲ برابری تعداد مراجعان سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر روزانه بیش از چهار هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مراجعه می‌کنند که نتیجه آزمایش کرونای ۵۰ درصد آنها مثبت است.

دکتر قلیان ادامه داد: با توجه به نظام ارجاع سطح‌بندی کرونا در حال حاضر مشکلی از نظر پذیرش بیماران و همچنین لوازم و تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی نداریم اما این امر با توجه به روند افزایشی بیماری قابل پیش‌بینی نیست.

وی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون گروههای هدف در مشهد برای گروه سنی ۵۸ سال به بالا و در شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه برای گروه سنی ۵۵ سال به بالا آغاز شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون ۷۰ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۰ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله، ۶۱ درصد جمعیت ۶۵ تا ۶۹ ساله و ۴۶ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۴ ساله در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: روند انجام واکسیناسیون در گروههای هدف به سرعت پیش می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر هفته دو تا سه محموله واکسن دریافت می‌کند.

دکتر قلیان گفت: بررسی ها نشان داده است که فوتی‌های ناشی از کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال کاهش یافته و میانگین سنی فوت‌شدگان از ۶۲ به ۵۳ رسیده که گسترش واکسیناسیون در سنین بالا و همچنین ابتلا به سویه هندی آن در سنین پایین‌تر علت اصلی آن مطرح شده است.

وی افزود: اکنون دوران خودمراقبتی و آگاه‌سازی است، بطوریکه هر فرد باید از خود و اطرافیانش مراقبت کند و با مشاهده علائمی مانند گلودرد، تب، بی‌حالی، کسالت، کوفتگی و آبریزش‌ بینی خود را قرنطینه کند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل ماسک زدن، دوری از تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز