آغاز برداشت آلو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۵:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸۸
آغاز برداشت آلو از باغ‌های آذربایجان‌غربی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت آلو از سطح بیش از ۳ هزار هکتار از باغ‌های استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلال بوتراب افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  پیش‌بینی می شود ۴۱ هزار تن محصول آلو در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

بوتراب ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع ۴ هزار و ۱۳۲هکتار بوده که ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور و ۶۳۲ هکتار آن غیر باور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز