مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی:

نیاز به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۰:۴۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۱۶۳۸
نیاز به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت : جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی ضروری است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،  ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی گذشت سالیان متمادی و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و ساخت هواپیماها و قطارهای سریع السیر، هنوز هم جاده از جایگاه بالایی در حمل و نقل  برخوردار است، افزود : راههای هر کشور به منزله شریان و شاهرگ های حیاتی و عامل توسعه و بهبود اقتصادی کشور هستند که ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در آن با هدف تامین نیازهای اساسی مسافرین و کاربران جاده ای نظیر استراحت، تفریح، رفع خستگی و سوختگیری با توجه به میزان تقاضا ودرنتیجه ارتقا ایمنی ترددهای جاده ای بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: اگرچه هر یک از این خدمات ذکر شده میتواند در مکان های مجزا نیز ارائه گردد اما بنا به ایجاد آسایش خاطر استفاده کنندگان، امکان ایجاد فعالیت اقتصادی، کارایی بیشتر و همچنین کاهش اختلاط در جریان ترافیک، بهتر است این خدمات در یک محل متمرکز شود که این محل همان مجتمع های خدماتی رفاهی و تیر پارک‌ها هستند و مجوز تاسیس آن و نیز نظارت و کنترل بر آنها در حیطه وظایف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و به تبع آن ادارات کل استانی قرار دارد.

 شکری گفت : هم اکنون ۱۰۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی و تیر پارک در حال استعلام ، احداث و یا بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۱ باب در حال استعلام ، ۲۷ باب در مرحله احداث و ۲۴ باب نیز در حال بهره برداری و ارائه خدمات است.

 این مقام مسئول گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون سه جلسه بررسی موافقت اصولی اشخاص متقاضی ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی و تیر پارک در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده که منجر به موافقت ۷ پرونده در این خصوص شده است.

شکری از نظارت های مستمر کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر نحوه ارائه صحیح خدمات مجتمع های خدماتی و رفاهی سطح استان با همکاری ارگان های ذینفع نیز خبر داد و گفت : لازم است این مراکز در ارائه خدمات و وظایف خود نسبت به مسافرین و کاربران جاده ای کوتاهی و تخلف نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز