برای پیشگیری از آلرژی در کودکان؛

از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنید!

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۱:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۱۶۷۵
از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنید!
متخصص کودکان و نوزادان و مسئول پویش ملی مامان پزشک گفت: باید از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک برای پیشگیری از آلرژی در کودکان خودداری گردد، زیرا اگر این کار انجام بشود خود موجب ایجاد آلرژی در این گروه سنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر بهاره ایمانی اظهار کرد: هشتمین وبینار تخصصی پویش ملی مامان پزشک با موضوع آشنایی با بیماری‌های آلرژی و پوستی شایع در کودکان برگزار شد.

وی افزود: در این وبینار 2 ساعته که در قالب 4 جلسه 30 دقیقه‌ای برگزار شد دکتر لایق، متخصص پوست و مو با موضوع مراقبت‌های پوستی در مشکلات شایع کودکان، دکتر ایمانی متخصص کودکان و نوزادان با موضوع پیشگیری از آلرژی در کودکان، دکتر آهنچیان فوق‌تخصص آسم و آلرژی بالینی کودکان با موضوع آشنایی با مشکلات شایع آسم و آلرژی کودکان و دکتر متولی فوق‌تخصص آسم و آلرژی بالینی کودکان با موضوع واکنش شدید آلرژی در کودکان به ایراد سخن پرداختند و در ادامه پاسخگوی سؤالات مخاطبان مجازی خود بودند.

متخصص کودکان و نوزادان و مسئول پویش ملی مامان پزشک در خصوص آسیب‌های مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، بیان کرد: باید از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک برای پیشگیری از آلرژی در کودکان خودداری گردد، زیرا اگر این کار انجام بشود خود موجب ایجاد آلرژی در این گروه سنی می‌شود و باید در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این خصوص بلافاصله به پزشک مراجعه شود، ضمن اینکه مصرف دارو در موارد جزئی و خفیف هم باید با تشخیص پزشک باشد.

دکتر ایمانی خاطرنشان کرد: بیشترین سؤالات والدین در خصوص آلرژی غذایی بود که توضیحات لازم در خصوص حذف و جایگزینی داده شد و اینکه تغییر رژیم و برنامه غذایی هم باید با نظر پزشک متخصص تغذیه باشد.

وی تأکید کرد: برنامه بعدی با موضوع چاقی معضل قرن بیست و یکم بوده که از ساعت 11 تا 13 روز شنبه 30 مرداد ماه 1400 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این وبینار را از طریق سایت: WWW.MAMANPEZESHK.IR دنبال کنند.

 

نظر شما