رییس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد :

احداث هفتمین مرکز "یون درمانی" جهان در کرج / پذیرش بیماران سرطانی از سال آینده

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۲:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۲۲۱۷
احداث هفتمین مرکز یون درمانی جهان در کرج / پذیرش بیماران سرطانی از سال آینده
در مراسمی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ، قائم مقام وزارت بهداشت ، سفیر اتریش در ایران و استاندار البرز عملیات تست و راه اندازی مقدماتی تجهیزات پزشکی نخستین بیمارستان یون درمانی کشور در کرج انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این مراسم که صبح امروز سه شنبه صورت گرفت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۹۸ با زیر بنای ۲۶ هزار متر مربع آغاز شد گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و یک هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی توسط شرکت سرمایه گذار برای این پروژه عظیم هزینه شده است.

علی اکبر صالحی با تشریح اقدامات صورت گرفته افزود: تاکنون ساختمان و بخش عمده تجهیزات این بیمارستان احداث و آماده سازی شده وبا بهره برداری از آن شاهد فعالیت هفتمین بیمارستان در این نوع خود در جهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با استفاده از جدیدترین روش ها و تجهیزات پزشکی از سال آینده به درمان بیماران سرطانی خواهد پرداخت گفت: اکنون نیروهای انسانی  متخصص مورد نیاز این بیمارستان در خارج از کشور در حال فراگیری آموزش های ویژه هستند ضمن آنکه طیف وسیعی از سرطان ها در بیمارستان یون درمانی کشور در کرج درمان خواهند شد.

این مسئول ادامه داد : در شیوه پرتودرمانی های متداول آسیب جدی به بافت های بدن انسان وارد می شود اما در روش های به کار گرفته شده با استفاده از تجهیزات نوین بیمارستان یون درمانی کرج ، این آسیب ها را نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: سال آینده با تکمیل تجهیزات و به کار گیری نیروی انسانی متخصص ، بیماران سرطانی امکان پذیرش و درمان را در این مرکز خواهند داشت.

 

نظر شما