به صورت ضبط اثر؛

اجرای مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۳:۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۱۳۸۰۸
اجرای مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در خراسان رضوی از 2 تا 13 مرداد به صورت شیوه ضبط آثار در حال برگزاری است.

به گزارش برنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی بیان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته که مسابقات قرآنی به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، امسال نیز با همین رویه مسابقات برنامه ریزی شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: متاسفانه زمان اجرای برگزاری مسابقات از 15 تا 28 تیر با پیک گرما همراه شد که با قطعی های گسترده برق در کشور مواجه شدیم لذا ما شیوه ضبط اثر را پیشنهاد دادیم که با موافقت مسئولان مربوطه مواجه شد.

وی با بیان اینکه برنامه زمانی ضبط آثار از 2 مرداد شروع و تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت؛ گفت: شهر مشهد به دلیل حساسیت و سطح مسابقات، مسابقات قرآنی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

حسینی اظهار داشت: برنامه داوری آثار حداکثر از 17 مرداد آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود تا 25 مرداد کار داوری تمام شود و تا پایان مرداد کارنامه را به دست متسابقین برسانیم.

وی گفت: در مرحله شهرستانی 4 منطقه در استان به عنوان منطقه مشهد، منطقه شهرستان های برخوردار، منطقه متوسط تر و منطقه کم برخوردار تعریف کردیم، امسال مسئله سهمیه بندی حذف می شود و هر متسابق بر اساس تشخیص داور و نمره کسب شده به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات استانی دهه آخر شهریور احتمالا با یک سری تغییرات برگزار می شود؛ افزود: ما بین مسابقات استانی و کشوری مسابقات نیمه نهایی پیش بینی شده است که مسابقات  نیمه نهایی 20 مهر تا 10 آبان به صورت ضبط اثر یا ویدئو کنفرانس خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مسابقات کشوری 20 آذر تا اوایل دی برگزار خواهد شد؛ گفت: مبدع برنامه های قرآنی به صورت ویدئو کنفرانسی خراسان رضوی بوده است که امسال استان های دیگر از آن الگو برداری کرده اند.

گفتنی است؛ چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در رشته های حفظ 5جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء ، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان با شرکت347 نفر خانم و 323 نفر آقا به غیر از مشهد برگزار می شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه