رئیس شورای اسلامی شهر پلدختردر نشست خبری :

از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم/ کاستی ها را می پذیریم / در حوزه ورزش اقدامات خوبی طی این دوره چهارساله داشتیم

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۲۳:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۴۰۴۴
از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم/ کاستی ها را می پذیریم / در حوزه ورزش اقدامات خوبی طی  این دوره چهارساله داشتیم
غلامرضا نصیری گفت: به رغم کارهای خوب انجام گرفته در دوره پنجم اما کاستی هایی نیز وجود دارد که آن را می پذیریم اما از هیچ کوشش و تلاشی در خدمت رسانی به مردم در این دوره فروگذار نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه پلدختر با تقدیر از حضور مردم در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و همچنین سپاس از مدیریت شهری و کارکنان شهرداری و آرزوی موفقیت برای منتخبین شورای شهر در دوره ششم  ،اظهار کرد: در دوره چهار ساله به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری پلدختر به طول ۷ هزار متر در مناطق مختلف شهر از جمله کوی بسیجیان ، دردیا ، سازمانی ها و کوی دادگستری جدول گذاری صورت گرفته است .

او با بیان اینکه ۲ هزار متر مربع پیاده رو سازی  توسط شهرداری پلدختر انجام گرفته است ، افزود: ۲۰۰  هزار متر مربع در چهار سال گذشته در سطح کوچه و خیابان های شهر پلدختر آسفالت و زیرسازی انجام گرفته است .

نصیری تصریح کرد : در حوزه درآمد و پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز یک هزار و ۸۲۸ پرونده در چهار سال گذشته طرح شده است که منجر به صدور رای به میزان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شده و از این حجم  ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول شده و ۲۸ پرونده هم منجر به رای تخریب شده و در مجموع در این حوزه ۹۷درصد وصول پرونده داشته ایم .

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر با اشاره به بودجه پیش بینی شده و وصولی شهرداری در چهار سال گذشته ، گفت: در سال ۹۶ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی بودجه داشتیم که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصول شده که شامل ۵۷ درصد جاری و ۴۳درصد عمرانی بوده است .

او بیان کرد: بودجه پیش بینی شده در سال ۹۷ مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۰۰  میلیون تومان بوده که از این میزان ۱۲ میلیارد و ۶۳۶میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وصول شده که شامل ۵۲ درصد جاری و ۴۸ درصد عمرانی بوده است .

نصیری یادآورشد: در سال ۹۸ هم ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده بود که از این حجم پیش بینی شده مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با ۲۷ درصد رشد نسبت به بودجه ، وصول داشتیم که از این میزان 56درصد جاری و ۴۴ درصد عمرانی بود .

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر با اشاره به بودجه سال ۹۹ نیز خاطر نشان کرد : در این سال هم ۱۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بودجه شهرداری بود که از این میزان ۱۸ میلیارد تومان وصول شد و 25درصد رشد نسبت به بودجه را نیز در این سال شاهد بودیم که ۵۴درصد جاری و ۴۴ درصد عمرانی بود و در نهایت نیز در سالجاری هم ۱۷میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بودجه پیش بینی شده است که تا کنون ۵ میلیارد آن وصول شده است .

اوبا اشاره به فعالیت های خوب شورای شهر و شهرداری در حوزه فضای سبز ،ادامه داد : در چهار سال گذشته به رغم تخریب بخش عمده ای از فضای سبز پلدختر به علت سیل فروردین سال ۹۸ که غالب فضای سبز و تاسیسات ضلع غربی را تخریب کرد اما احداث بوستان کتاب در کوی بسیجیان و بوستان خبرنگار در کوی نیکان ، احداث پارک جانبازان در محل قدیم این پارک ، تکمیل و بهره برداری از پارک صخره ای در ورودی شمالی شهر ، پارک شهید شکارچی در جنوب میدان جهاد و خرید ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین برای احداث آن ، بازسازی بخشی از پارک آزادگان در ضلع غربی ، بازسازی بلوار خیابان امام و خیابان ۷ تیر به طول بیش از ۳ کیلومتر و لوله کشی فضای سبز به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر در سطح شهر از جمله فعالیت ها در این زمینه بوده است .

نصیری عنوان کرد : ساخت پارک شقایق در ورودی جنوبی شهر پلدختر جنب باربری با جذب اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ نیز شروع شده است .

او گفت: در حوزه ورزش نیز شهرداری پلدختر اقدامات خوبی در این دوره چهار ساله داشته است که از جمله آنها می توان به ساخت دو زمین چمن مصنوعی در پارک های رضوان و شاهد اشاره کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر گفت: تکمیل کانال کوی بسیجیان و مسکن مهر به طول هزار متر و تلشا برای جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه احداث آن در سال ۱۴۰۰ ، تکمیل و ساخت کانال کوی شهرداری به طول تقریبی ۲۰۰ متر جنب پارک رضوان ، بازسازی کانال آسیب دیده از سیل در خیابان ولی عصر پلدختر ، بازسازی قسمتی از کانال خیابان شهید رضوی (آیت ) ، ادامه تکمیل کانال غرب بیمارستان به طول ۶۰۰ متر ،ایمن سازی و احداث کانال خاکی شرق کوی بسیجیان به طول ۶۰۰ متر ، لایروبی کانال خیابان گلستان برای اولین بار پس از ۲۵ سال ، ساخت بخشی از کانال بسیجیان با استفاده از اعتبارات تملک دارایی ، ساماندهی فضای ورودی شهر و احداث بوستان و آبشار مصنوعی و بازسازی میادین بسیج ، رهبری و نصب المان میدان امید و اصلاح هندسی این میدان ، تعمیر و راه اندازی سیستم پایش تصویری شهر ، خرید و نصب باسکول ۵۰ تنی برای کارخانجات ماسه شویی و آسفالت شهرداری، ساماندهی وضعیت پسماند و جمع آوری آنها با سطل های زباله و دفن بهداشتی آن در ضلع شرقی شهر و واگذاری تفکیک آنها به بخش خصوصی ،  نورپردازی پل شهدای دولت و میدان امام حسین و پل شهدای 7تیر که در دست ساخت است از دیگر فعالیت های انجام گرفته بوده است .

او تصریح کرد: راه اندازی سامانه سوخت ماشین های دیزلی در شهرستان برای تهیه سوخت از دیگر اقدامات خوب بوده است زیرا پیش از این رانندگان این ماشین ها می بایستبه خرم آباد در این زمینه ایاب و ذهاب می کردند که این موضوع هم برای شهرداری درآمد زایی داشته و هم زمینه را برای سهولت کار رانندگان فراهم کرده است.

نصیری افزود: در دوران سیل شورای شهر پلدختر تعامل بسیار خوبی را با نهادهای بالا دستی و مدیران ارشد دولت در استان و کشور برقرار کرد که ماحصل این رایزنی ها و ارتباط گیری ها منجر به جذب اعتبارات و همچنین کمک های بسیار خوب دولت و شهرداری تهران در این زمینه شد .

او گفت: با رایزنی شورای اسلامی شهر پلدختر و ارتباط با شورای اسلامی شهر تهران و شورای اسلامی کشور خوشبختانه شهرداری تهران در زمینه بازسازی پای کار آمده و نیروهای شهرداری تهران از جمله گروههایی بودند که در پاکسازی شهر فعال بوده و تا پایان پاکسازی شهر پای کار بودند و پس از ان نیز از محل کمک های شهرداری تهران به سه استان سیل زده گلستان و لرستان و خوزستان ۳ دستگاه کامیون به پلدختر و یک دستگاه نیز به معمولان اختصاص یافت که از این ۳ کامیون یکی را برای خدمات شهری اختصاص داده و دو دستگاه دیگر را نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر ، شهرداری به فروش رساند که ماحصل آن خرید یک کمپرسی سنگین بود و ارزش افزوده خوبی نیز نصیب شهرداری کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر با اشاره به صدور دو و نیم میلیارد تومان پروانه ساخت رایگان برای سیل زدگان ،تاکید کرد : در زمینه الحاق دو سایت چهار هکتاریکوی نیکان و ۸ هکتاری کوی فرهنگیان نیز شهرداری همکاری کرده و همچنین سهم 20 درصدی شهرداری از الحاق محدوده های جدید شهرداری با طرح آن در شورای حل اختلاف استان و استانداری اخذ شد .

او ادامه داد: در شورای اسلامی شهر پلدختر اجازه ندادیم عواید حاصل از فروش اراضی کوی نیکان به عنوان سهم شهرداری صرف هزینه های جاری شود و تمام این عواید را صرف خرید زمین برای احداث فضای سبز کردیم .

نصیری  با اشاره به نوسازی ناوگان و ماشین آلات شهرداری پلدختر در دوره پنجم نیز گفت: خرید دو دستگاه کمپرسی و یک دستگاه بیل مکانیکی و مزدای دو کابین از جمله این اقدامات بوده است .و از محل اهدای سه دستگاه کامیون هیوندای شهرداری تهران نیز یک ماشین حمل زباله به ناوگان شهرداری پلدختر اضافه شده و دو دستگاه فروخته شده دیگر هم صرف خرید کمپرسی شده است .

 رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر در خصوص مشکلا ت مسکن مهر پلدختر نیز یادآورشد : شهرداری در خصوص مسکن مهر مسئولیتی ندارد اما اعلام امادگی کردیم و در همان ابتدا پای کار بودیم ولی راه و شهرسازی پای کار نیامد و با وجود توافقی که بین شهرداری و راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی این بلوک ها شده بود اما کار به یک پیمانکاری سپرده شده که کار را به شیوه ای کاملا بی کیفیت انجام داده است .

او گفت: کار محوطه سازی بتنی را این پیمانکار با استفاده از ملات انجام داده در حالی که هنوز چند ماهی نگذشته این ملات فرسوده شده است . رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر اظهار کرد: وضعیتی که در مسکن مهر مشاهده می کنیم نتیجه کوتاهی و اهمال کاری راه و شهرسازی است در حالی که ما آماده بودیم کار را انجام دهیم .

نصیری  با بیان اینکه در صورت همکاری اداره کل راه و شهرسازی ، شهرداری برای  رفع مشکلات مسکن مهر آمادگی دارد ، تاکید کرد: فضای سیز در محوطه های مسکن مهر طراحی نشده و جداول نیز  مشخص نیست و یک محوطه سازی بی کیفیت ایجاد شده که موجب نارضایتی مردم و اهالی این کوی شده است .

 

 

نظر شما
پرونده ویژه