وضعیت وخیم مشهد در موج پنجم شیوع کرونا؛

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۹:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۴۱۱۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد در موج پنجم شیوع کرونا با سویه دلتا از دیگر شهرستانهای استان وخیم تر است و باید چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۸۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند که هزار و ۴۳۸ نفر آنان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بیماران کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی همچنان در حال افزایش است و روز گذشته ۴۲۶ بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شدند که ۳۴۴ نفر آنها مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که علاوه بر این کلانشهر ۱۵ شهرستان دیگر را زیرپوشش دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۳۸۸ بیمار بدحال کرونایی هم در بخشهای مراقبت های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی تحت درمان هستند.

دکتر قلیان با بیان اینکه اول مرداد ماه تعداد بیماران بستری شده در خراسان رضوی ۳۲۷ نفر در روز بود که طی یک هفته ۱۰۰ نفر به این تعداد افزوده شده است اظهار کرد: در بخش سرپایی نیز تعداد بیماران دارای علائم مشکوک در حال افزایش است و کمبودهایی در کیت های تشخیصی وجود دارد اما طی روزهای آتی محموله جدید خواهد رسید.

وی در باره واکسیناسیون کرونا نیز افزود: هم اکنون ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان با احتساب کادر درمان و گروههای هدف واکسینه شده اند که یک پنجم این تعداد دوز دوم را هم دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان طی هفته های اخیر شتاب گرفته و به سرعت در حال اجراست گفت: تاکنون ۸۷۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروههای هدف در این استان تزریق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز