ویروس دلتا گریبانگیر خانواده های مشهدی / بیشتر بیماران به صورت خانوادگی بستری می شوند

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۹:۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۴۶۲۴
ویروس دلتا گریبانگیر خانواده های مشهدی / بیشتر بیماران به صورت خانوادگی بستری می شوند
رییس بیمارستان هاشمی نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حجم بیماران و مدل ابتلای خانوادگی بیماری نشان می دهد اگر همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ضعیف باشد باید منتظر یک فاجعه انسانی باشیم چراکه ویروس دلتا گریبانگیر خانواده های مشهدی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید محمد موسوی با اشاره به اینکه حجم بیماران حاد تنفسی به حدی رو به افزایش است که به ناچار بخش های مختلف را در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهیم اما همچنان در اورژانس صفی از بیماران منتظر بستری در بخش ها هستند، خاطر نشان کرد: بیماران بدحال عموما 10 تا 14 روز در بیمارستان بستری هستند و از سوی دیگر روزانه افزایش بسیار زیاد بیماران نیازمند بستری نشان می دهد که ویروس دلتا خانواده های بسیاری را درگیر خود کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط از حد اورژانس خارج شده و اگر خانواده همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نادیده بگیرند متاسفانه باید منتظر یک فاجعه انسانی بود، گفت: به دلیل حجم بالای تعداد بیماران 30 تخت به اورژانس تنفسی افزوده شده است و بخش ها تخلیه و در اختیار بیماران مبتلا به ویروس دلتا قرار می گیرد.

دکتر موسوی تاکید کرد: توان کادر درمان و امکانات بیمارستانی محدود است و این پرسنل 18 ماه بدون هیچ استراحتی از بیماران مراقبت کردند بنابراین اگر مردم بی توجه به شرایط به زندگی خود ادامه دهند قطعا درد و رنج بیشتری را برای از دست دادن عزیزی تجربه می کنند .

وی با اشاره به اینکه 7 تخت به ای سی یو این مرکز درمانی افزوده شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در  انتظار انتقال به بخش مراقبت های ویژه به سر می برند، گفت: ویروس دلتا به سرعت در بین افراد در حال چرخش است و عوارضی سخت تر از عوارض ویروس کرونا چینی یا انگلیسی از خود بروز می دهد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز