شهردار ارومیه :

ماهانه ۴۵ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق ۱۰هزار تن از کارکنان شهرداری ارومیه می‌شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۷:۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۴۹۵۲
ماهانه ۴۵ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق ۱۰هزار تن از کارکنان شهرداری ارومیه می‌شود
شهردار ارومیه گفت: ماهانه ۴۵ میلیارد تومان صرف پرداخت ۱۰هزار تن از کارکنان شهرداری ارومیه می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مجید آقازاده در جمع خبرنگاران گفت: طبق بررسی های انجام شده پروژه های بدون قرار داد قابل توجهی در ارومیه شناسایی شده که ۶ پروژه در حوزه کلانتری‌ها با بدهی ۴۴میلیارد تومان از جمله این پروژه ها هستند.

وی با تاکید به اینکه کارهای شاخصی در حوزه طرح تفضیلی شهرارومیه انجام شده است ، تصریح کرد: طرح تفضیلی در ۲۴ اردیبهشت ۹۹ به شهرداری‌ها ابلاغ ولی بعد از شناسایی و بررسی ۳۰مورد مغایرت در طرح، با حل ۹۰درصد مشکلات طرح، امید است به زودی طرح تصویب شود هرچند این طرح سبب کاهش صدور پروانه و همین مورد باعث کاهش درآمد شهرداری شده است.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: شهرداری ملزم به رعایت طرح تفضیلی خواهد بود البته با استفاده از اختیارات و از این پس قانون و ضوابط حکم فرماست و با تخلفات برخورد خواهدشد.

آقازاده با اشاره به اینکه با آغاز سال جاری ۳۹درصد حقوق کارکنان و پرسنل کارگری شهرداری ارومیه که شامل ۴۸۶۰ پرسنل قرار دادی و ۵۲۰۰ پرسنل شرکتی است، افزایش یافت، یاد آور شد: در حال حاضر ماهانه ۴۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت می شود درحالیکه این میزان تا پایان سال ۹۹ رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ شهرداری ارومیه حقوق کارکنان را قبل از پایان ماه پرداخت و اقدامات قابل تاملی در انضباط شهرداری انجام گرفته است.

photo_2021-08-02_16-18-35

شهردار ارومیه با تاکید به اینکه مطالبات و مشکلات اتوبوس‌رانی به سال ۹۰ برمیگردد، اظهار کرد: از سال های گذشته ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مالی برای خرید ناوگان حمل و نقل ارومیه در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: در سال ۹۹ قرار بود ۶۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت بصورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری برای خرید ناوگان اجرایی شود که تا پایان سال اتفاق ملموسی در این خصوص رخ نداد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری از ۸۰ میلیارد تومان جریمه شهرداری به تامین اجتماعی ۹میلیارد تومان از بدهی پرداخت شده که در نظر داریم از ۲۵میلیارد تومان بدهی مالیاتی شهرداری به اداره مالیات و ۳۰ میلیارد تومان بدهی بانکی، مبالغی را پرداخت کنیم و با رایزنی اقدام به تقسیط و بخشش بخشی از بدهی‌ها کنیم و بتوانیم در سریع‌ترین زمان بدهی‌ها را تسویه کنیم.

آقازاده افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان وام برای پرداخت حقوق گرفته شده بود و هم‌اکنونماهانه ۴ میلیارد قسط پرداخت می‌کنیم.

شهردار خاطر نشان کرد: در حال حاضر کل بدهی شهرداری ارومیه ۸۹۵ میلیارد تومان است که تامین اجتماعی با ۲۰۷ میلیارد ، بانک‌ها با ۲۸۰ میلیارد و پیمانکاران با ۱۹۶ میلیارد تومان ابرطلبکاران شهرداری هستند.

آقازاده ادامه داد: مشکلات تهاتر و ثبت سند پروژه های کمربندی دوم و پل آذربایجان در حال حل شدن است تا این دو پروژه راکد سریعا به اتمام برسند

شهردار ارومیه یاد آور شد: باتوجه به اینکه سپاه در نظر دارد در ۳ استان معراج شهدا احداث کند، آذربایجان‌غربی و در این راستا پروژه فاخر یادمان شهید باکری پیشنهاد شده و بعد از ارائه پیشنهاد آن و استقبال صورت گرفته این یادمان در ارومیه ساخته و مقدمات طرح نیز شروع شده است.

شهردار ارومیه تصریح کرد: در حاشیه شهر ارومیه نزدیک ۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در سال جاری برای مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.

آقازاده با اشاره به مشکلات جایگاه های سی ان جی ارومیه افزود: این جایگاه ها به دلیل مشکلات فنی از سال ۹۹ تعطیل بودند که با منعقد کردن قرار داد ۶ماهه این مشکل نیز حل شد و در تلاش هستیم مشکلات جایگاه‌داران را بطور کامل مرتفع و در صورت امکان به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با رد واگذاری بی‌قانونی زمین گفت: حتی یک متر هم در دوران مدیریتی جدید به‌فروش نرفته و موضوع زمین درستکار بدهی ٢٠٠ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی در ادوار گذشته بوده که تامین اجتماعی این زمین را بازداشت کرده با این حال با رایزنی ها ، برای اولین بار بخشی از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت دنبال تقسیط و بازگرداندن زمین و فروش با ارزش افزوده هستیم ضمن اینکه اگر مزایده‌ای نیز برگزار شود از جانب تامین اجتماعیست.

شهردار ارومیه اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری برای حدود ۷۸ هزارو ۸۱۷ متر مربع زیر سازی ، ۹۳هزار متر مربع آسفالت، ۱۳هزار متر مربع پیاده رو، ۷۲۱۸ هزار متر مربع جدول گذاری، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی شفافیت و عملکرد به دور از سیاست‌بازی را از مهم‌ترین اهداف خود دانست و خاطرنشان کرد:رای شفاف سازی مشکلات و چالش های پیش رو و تشریح اقدامات و عملکرد شهرداری ارومیه چندین درخواست نشست دادم که بدلایلی مختلفی از جمله انتخابات و غیره مصلحت نشد تا اینکه به امروز ختم شد.

نظر شما