ثبت‌نام ۲۵ کتابفروشی آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب» تا امروز

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۶:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۴۹۶۵
ثبت‌نام ۲۵ کتابفروشی آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب» تا امروز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: تا امروز ۲۵ کتابفروشی استان در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری اظهار کرد: تا به امروز  ۲۵ کتابفروشی از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان در طرح زمستانه کتاب ۹۹ حضور فعالانه خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: سقف خرید برای هر خریدار در طرح تابستانه کتاب، ۳۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

وی گفت: پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، کتاب و نوشت افزار پژوهش، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای امام شافعی سردشت، کتابسرای بشری، کتابفروشی رضایی، سلطانی، صالحی، ظرافت، گزینگ، دانش، محمد رسول الله، مانگ، خانه دوست و زارع  از جمله کتابفروشی‌های عضو این طرح هستند. بابازاده ادامه داد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب و ادبیات ایران، برای تایید شرکت در طرح زمستانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت نام مجدد نداشتند و کافی بود با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وی بیان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

وی افزود: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده‌شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

گفتنی است؛ طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از ۹ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد یافت

نظر شما