آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۰:۰۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۵۱۴۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
بر اساس آمارهای منتشر شده شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در موج پنجم، چهار برابر موج‌های قبلی است، به طوری که روز گذشته تعداد بستری شدگان جدید کرونا در استان برای نخستین بار از مرز ۶۰۰ نفر گذشت که بیش از ۵۲۰ نفر آنان در بیمارستان‌های مشهد بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمار مبتلایان کرونا در خراسان رضوی و مشهد در بازه زمانی یک ماهه بین هفته نخست تیرماه تا هفته اول مردادماه، رشدی ۱۳۰ درصدی داشته است.

در حال حاضر مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۰ شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

از سوی دیگر به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم اکنون بیش از ۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان های مشهد غیربومی و مسافرانی از شهرستان ها و استان های دیگر هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز گذشته تعداد مبتلایان کرونا در خراسان رضوی به بالاترین حد خود رسید، به طوری که شمار بستری شدگان جدید کرونایی در استان از مرز ۶۰۰ نفر گذشت.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: این در حالی است که ۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که ۳۹۲ نفر از این تعداد در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با کمال تاسف شرایط سختی را می گذرانیم و اکنون بیشتر بستری شدگان خراسان رضوی در شهر مشهد تحت مداوا قرار دارند.

پذیرش روزانه ۷ هزار فرد مشکوک به کرونا در بخش سرپایی

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور میانگین روزانه قریب به هفت هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا به بخش سرپایی مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه می کنند که آمار این بیماران به سرعت در حال افزایش است. 

دکتر مهدی قلیان افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این مراجعان کرونایی به بخش سرپایی مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه  علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر  مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

وی با اشاره به رشد ۱۳۰ درصدی مبتلایان به کرونا طی یک ماه اخیر در خراسان رضوی افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در کل استان در هفته نخست تیرماه ۶۸۵ نفر بوده است که این رقم در هفته نخستین مردادماه  به حدود هزار و ۹۶۰ بیمار رسیده است.

 

نظر شما