مراجعه بیش از ۱۲۷ هزار بیمار به مراکز ۱۶ ساعته در پاندمی کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۱:۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۵۶۵۶
مراجعه بیش از ۱۲۷ هزار بیمار به مراکز ۱۶ ساعته در پاندمی کرونا
مدیر اداره بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون 127 هزار و 893 نفر به مراکز 16 ساعته مراجعه کردند و 1971 نفر بعد از ویزیت به بیمارستان ارجاع داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی با اشاره به اینکه از این میان 11 هزار و 806 نفر به درمانگاه های سطح دو ارجاع داده شده اند، بیان کرد: مابقی بیماران نیز با آمار حدود 199 هزارنفر به درمان و مراقبت در منزل سفارش شدند.

وی با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع در خصوص بیماران کرونایی مانع از ازدحام در بیمارستانها شد، عنوان کرد: در سویه دلتا نیز از مردم درخواست می کنیم تا طبق روند نظام ارجاع برای درمان اقدام کنند زیرا ازدحام در بیمارستانها مانع خدمت رسانی به موقع به بیماران بدحال می شود.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه برای تشخیص موارد مثبت کرونا نیز 252 هزار و 841 نمونه گرفته شده است که 102 هزار و 372 مورد مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط عود سویه دلتا بهترین راهکار از ابتلا همچنان استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی و اجتماعات است، بیان کرد: سویه دلتا قدرت سرایت و وخامت حال بیشتری دارد بنابراین مردم باید بیش از قبل از خود و خانواده شان در برابر ابتلا به این بیماری مراقبت کنند.

 

نظر شما