اماکن ورزشی باز بلافاصله پلمب می‌شود و دیگر تذکر کتبی نداریم!

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۱:۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۵۶۵۸
اماکن ورزشی باز بلافاصله پلمب می‌شود و دیگر تذکر کتبی نداریم!
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه به 126 مورد از اماکن ورزشی تذکر کتبی داده شده و 26 مورد هم پلمب شده‌اند، از برخورد قاطع در این باره خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی درباره‌ دستور جدید ستاد کرونا استان و تاکید مقام قضایی درخصوص تعطیلی کلیه فعالیت‌های ورزشی گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و برخی شهرستان‌های استان، اطلاعیه‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به همۀ دستگاه‌های اجرایی و باشگاه‌های ورزشی ارسال شد که متاسفانه برخی از باشگاه‌ها و اماکن دولتی در رعایت این دستورالعمل‌ها کوتاهی کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: برهمین اساس و طی همین مدت، اکیپ‌های بازرسی ما بیش از ۴۵۰ مورد بازرسی داشتند که به ۱۲۶ مورد تذکر کتبی و ۲۶ مورد پلمب اماکن ورزشی منجر شد.

وی افزود: در هفتۀ گذشته هم ۸۰ مورد بازرسی از اماکن ورزشی داشتیم که ۲۰ مورد در نوبت پلمب هستند.

فتاحی با بیان اینکه گسترش بیماری منجر به ازدحام بیماران و سختی کار کادر درمان شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ستاد کرونا، دستورالعمل مقام قضایی و دادستان مشهد و همینطور مصوبه  کمیسیون امنیتی و انتظامی ستاد کرونا، بنا شده است از فردا با صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی جزو معدود صنوفی هستند که مراجعات زیادی دارند و تاکنون هم بسیاری از این اماکن ورزشی همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی کرونا داشته‌اند، اما انتظار داریم این همکاری را به صورت جدی‌تر و با تعطیل کردن اماکن ورزشی ادامه دهند.

وی ضمن اعلام تشکیل ۱۵ اکیپ بازرسی با حضور نمایندگان بهداشت و درمان و با مسئولیت معاونین اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، افزود: از روز 12 مرداد به مدت ۱۰ روز، بازرسی‌ها از اماکن ورزشی در سطح شهر مشهد صورت خواهد گرفت که شامل باشگاه‌های خصوصی آقایان و بانوان و همینطور اماکن ورزشی دولتی خواهد شد.

فتاحی همچنین متذکر شد که به محض مشاهده‌ فعالیت هر باشگاه یا مکان ورزشی، آن مکان بلافاصله پلمپ خواهد شد و دیگر تذکر کتبی داده نمی‌شود چراکه اطلاع‌رسانی‌ها و تذکرات لازم بصورت پیامک از پیش داده شده است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها با اداره کل ورزش و جوانان در طی تماس‌هایی از باز بودن اماکن ورزشی گله داشته‌اند و تقاضا شده حتما همه‌ باشگاه‌های ورزشی تعطیل شوند تا فرزندانی که به حرف پدرمادر خود گوش نمی‌کنند هم بالاجبار خانه‌نشین شوند.

وی درخصوص نحوه شناسایی و برخورد با باشگاه‌های غیرمجاز خانگی نیز گفت: این باشگاه‌ها قابل شناسایی نیستند و براساس گزارش‌های دریافتی مردمی شناسایی می‌شوند که قطعا از طریق مقام قضایی با این موارد هم به شدت برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز