نماینده ولی فقیه در لرستان :

به کار گیری نیروهای جوان ومتخصص با عملکرد جهادی راه غلبه بر مشکلات لرستان است / لرستان علاوه بر برنامه تحولی نیازمند جهش است

۱۴۰۰/۰۵/۱۵ - ۲۳:۵۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۶۶۱۶
به کار گیری نیروهای جوان ومتخصص با عملکرد جهادی راه غلبه بر مشکلات لرستان است / لرستان علاوه بر برنامه تحولی نیازمند جهش است
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: به کار گیری نیروهای جوان،شاداب، پرکار، متعهد، متخصص و با عملکرد جهادی و انقلابی در کنار با تجربه‌ها راه غلبه بر مشکلات استان لرستان است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حجت الاسلام و المسلمین  شاهرخی در خطبه های این هفته  نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: عید جمعه روز اجتماع مسلمانان در مصلی نماز جمعه جهت انجام واجبات، اجتناب از محرمات و کسب توشه و تقوا برای موفقیت در دنیا و آخرت است.

اوافزود: در آیه ۲۰ سوره انفال «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ» تاکید شده که ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا و رسولش اطاعت کنید، در حالی که شما سخن رسول خدا را می‌شنوید از فرامین رسول خدا سرپیچی نکنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آیات زیادی اطاعت از خدا و رسول در کنار هم آمده است، یعنی اطاعت از رسول با اطاعت از خدا مساوی است، «وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ» می‌فرماید: که مانند کسانی نباشید که شنیدید ولی در حقیقت نمی‌شنیدند، کلمات پیامبر را می‌شنیدند ولی به آن عمل نمی‌کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه برخی از مسلمانان در پیروی از رسول خدا کاهلی و تنبلی می‌کردند ، خاطر نشان کرد: خطاب به مؤمنین است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید از دستور خدا سرپیچی نکنید، دستور خدا به وسیله رسول خدا اعلام می‌شود، درحالی که سخن رسول خدا را می شنوید از فرمانش سرپیچی نکنید.

او بیان کرد: بر اساس این آیات، قرآن کتاب عمل است، قرآن به دنبال فایده و نتیجه ایمان است، در فرهنگ قرآن انسانی که زنده است ولی بی حرکت و بی اثر است، فایده‌ای برای اطرافیان خود ندارد، مرده خطاب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: از انسانی که زبان دارد ولی از زبان و سخنش در دفاع از حق و مظلوم بهره نمی‌برد و اقدام نمی‌کند، در ظلم ستیزی و ارشاد جاهلان، امر به معروف و نهی از منکر سخنی بر زبان نمی‌آورد، اقدامی انجام نمی‌دهد، بلکه از زبان در تملق، چابلوسی و همراهی با افراد سود جو استفاده می‌کند در فرهنگ قرآن به عنوان مرده یاد می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی یادآورشد: یکی از بزرگ‌ترین بلاها در جوامع انسانی به خصوص جوامع اسلامی، این است که یا سخن حق را نمی‌گویند و یا اگر می‌گویند به آن عمل نمی‌کنند، سخن حق را می‌شنوند اما به آن ترتیب اثر نمی‌دهند، لذا در پایان آیه ۲۲ این سوره «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لَا یَعْقِلُونَ»، می‌فرماید که این انسان‌ها که سخن را نمی‌گویند و یا اگر می‌گویند به آن عمل نمی‌کنند، سخن حق را می‌شنوند ولی به آن عمل نمی‌کنند، افرادی لال، گنگ و بدون اندیشه هستند و قرآن حکیم آنها را بدترین جنبندگان یاد می‌کند.

او با اشاره به شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی، گفت: امروز پانزدهم مرداد ماه سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۶۶ در جبهه‌های نور علیه ظلمت و همچنین شهادت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ردانی پور فرمانده قرار گاه فتح در سال ۱۳۶۲ است.

 خطیب نمازجمعه خرم آباد با اشاره به ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و شهادت روحانی آگاه، مبارز و انقلابی، شیخ محمد خیابانی ، ادامه داد: یاد همه این شهیدان عزیز را گرامی می‌داریم و امیدواریم راه و پرچمی که به دست ما سپرده‌اند را با استقامت تا رسیدن به هدف محکم نگه داریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۱۶ مرداد و روز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال ۵۹ ،گفت: این نهاد غیر دولتی و عمومی در راستای گسترش تحقیقات، توسعه امور فرهنگی، ارتباط دادن دانشگاه با صنعت، همکاری حوزه و دانشگاه و گسترش طرح‌های کاربردی، نیمه صنعتی و توسعه علم و فناوری تشکیل شده که موفق عمل کرده است و در ادامه راه برای این سازمان انقلابی و جهادی در امر خودکفایی و گسترش فرهنگ و ارزش های ناب اسلامی آرزوی موفقیت می کنم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ۱۷ مرداد و شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، تصریح کرد: شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۷ در افغانستان به همراه جمع دیگری از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و این روز به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است در این راستا از تلاش مجموعه خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم، البته در طول این هفته پیرامون این مناسبت‌ها فرهیختگان و برجستگان گفت‌وگو خواهند کرد.

او به آغاز دهه اول محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در روز سه شنبه هفته جاری اشاره کرد وافزود: برگزاری محرم امسال همچون سال گذشته باید متفاوت با سال‌های پیشین به جهت رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، قوانین و مقررات ستاد کرونا باشد، همیشه متدینین و برگزار کنندگان مراسم‌های مذهبی و هیئت های مذهبی بیشترین رعایت را در این زمینه داشته‌اند و امسال نیز ما محرمی بی نظیر با رعایت این اصول خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه محرم با امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شوند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط بر عهده شخص خاصی نیست؛این طور نیست که امر به معروف فقط بر عهده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دو کارمندی باشند که در آن ستاد حضور دارند و در شهرهای استان امام‌جمعه که رئیس این ستاد است کارمندی هم ندارد؛ بنابراین همانطور که وظیفه داریم خودمان را از گناهان حفظ کنیم و ملتزم به ارزش‌ها هستیم، موظف هستیم که دیگران را هم به خوبی‌ها و ارزش‌ها دعوت کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: اگر نافرمانی و معصیتی را مشاهده کردیم، نهی از منکر کنیم، اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند ما شاهد مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه امروز نبودیم. امر به معروف و نهی از منکر به معنای مخالفت با ظلم است، امر به معروف و نهی از منکر به معنای توزیع عادلانه ثروت است، امر به معروف و نهی از منکر به معنای توسعه متوازن در همه استان‌ها است امر به معروف و نهی از منکر به معنای حاکمیت فروع دین است و این امر وظیفه همگان است

او با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی گرفتن حقوق ستم دیدگان، یادآورشد: روزی که کارخانه پارسیلون و دیگر کارخانه‌های استان به این سرنوشت مبتلا شدند، اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند شاهد وضع موجود نبودیم.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: نهی از منکر یعنی گناهان فردی و اجتماعی یا از بین برود و یا کم شود، امر به معروف یعنی معروف‌ها و ارزش‌های فردی و اجتماعی در جامعه حاکم، تثبیت و تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اگر زبان‌های گوناگون و افراد متفاوت نهی از منکر کنند گناهکار از گناه خودش دست خواهد کشید، بعضی‌ها خیال می‌کنند با دیدن منکر باید فوری با خشونت وارد بشوند، سلاح زبان برنده‌تر از سلاح خشونت است، بنابراین همه وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام شاهرخی  با بیان اینکه اخیراً مشاهده کردید که سازمانی در حالی که توانایی پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد اقدام به جذب نیرو کرده است،گفت: وقتی همه به میدان آمدید، سازمان بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و همه میدان آمدند مسئله حل شد، بنابراین لازم است امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش گسترش پیدا کند.

او افزود: اگر در درون یک اداره اگر بازرسی و حراست آن اداره و اداره رسیدگی به شکایات که در درون آن اداره هستند آن چنان که قانون در شرح وظایف برای آنان تعیین کرده است انجام وظیفه نمایند ما شاهد این رویدادهای بی ضابطه در استان در طول این سال‌ها نبودیم، معلوم می‌شود که برخی از این ادارات در این سازمان‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند و گاهی هم خودشان در این موضوعات دخیل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: بدیهی است سازمان بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات و دیگر سازمان ها و دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری و اعمال قانون وظایف مهمی را بر عهده دارند و ما در گام دوم انقلاب اسلامی با تشکیل دولت سیزدهم و با شورای اسلامی دوره ششم نباید شاهد چنین رویدادهای تلخی باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه همه ما از جذب افرادی با ضابطه و با برگزاری رقابت علمی در سازمانی مسرور می‌شویم،ادامه داد: اما جذب نیرو بدون ضابطه و از طریق سفارش و با اعمال تبعیض باید از این استان از بین برود.

او تصریح کرد: از سازمان بازرسی قوه قضائیه به واسطه کارهایی که تا به حال انجام داده تشکر می‌کنیم، البته کارهای انجام نشده هم فراوان است؛مردم استان ما هر جا به این قبیل امور برخورد کردند آن را به سازمان بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات و دستگاه قضائی اطلاع بدهند و رونوشت آن را برای ما ارسال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه در سخنرانی و نشست‌ها با عموم مردم و خواص ۳۵۰ بار بر عدالت، فساد ستیزی و مبارزه با فساد تاکید کرده‌ام ، یادآورشد: ۶۱ بار از امر به معروف و نهی از منکر نام برده‌ام، ۵۶۵ بار از رشد فرهنگی، ارتقای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و تولید نام برده‌ام، ۲۸۷ بار به عنوان حمایت از جوانان انقلابی، گروههای جهادی، حزب‌اللهی، جوان مؤمن انقلابی پای‌کار، معنویت‌گرا و عدالت‌خواه تاکید کرده‌ام و ۵۷ بار درباره کارخانه‌های تعطیل شده نام برده‌ام، همه باید پای کار بیایند، احساس من این است که برخی پای کار نیستند، برخی از خواص و نخبگان ما پای کار نیستند، وضعیت موجود به خاطر این است که در گذشته نخبگان پای کار نبودند.

حجت الاسلام شاهرخی  با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری ،گفت: این مراسم‌ها با شکوه و با عظمت برگزار شد، مراسم تنفیذ در حضور مقام معظم رهبری، مقامات سیاسی و مذهبی، کشوری، لشکری و کارگزاران نظام در تراز انقلاب اسلامی برگزار شد، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور مقاماتی از داخل و خارج کشور برگزار شد.

اوبا تاکید بر اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از آنها نام بردند و کشور ما با آن روبرو است اما ظرفیت‌های مادی، معنوی و نیروی انسانی دارای دانش و تجربه به خصوص جوانان فداکار برای محرومیت‌زدایی فراتر از مشکلاتی است که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: تاکید بر کار با برنامه، مبتنی بر کار کارشناسی، تحول زا، با روحیه جهادی و انقلابی از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مورد تاکید بود.

او  تاکیدکرد: پیوند نزدن معیشت مردم با مذاکره با غرب، دل نبستن به مذاکرات از نکات مهمی بود که در تنفیذ و تحلیف بر آن تاکید شد، جلوگیری از شکل گیری فساد و مفسد، مبارزه با مفسدین، رانت و تبعیض از نکاتی بود که بسیار امید بخش بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  اظهارکرد: منصوب ولی فقیه به عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تاکید می‌کنم کسی یا کسانی که با رایزنی و دادن امتیاز به خواص به مناصب حکومتی می رسند همین امتیاز دهی و دادن مسئولیت‌های زیر مجموعه خود را به افرادی که واجد شرایط نیستند محول می کنند.

او با اشاره به رسیدن به مناصب از طریق رایزنی و دادن امتیاز یکی از روش‌هایی بوده که در سالیانی بر استان حاکم بوده ، یادآوری  کرد : اگر چه نمی توان گفت که در همه دوره ها رسیدن به همه مناصب و مسئولیت ها به این روش بوده ولی یکی از روش هایی بوده که در برخی از مناصب و مسئولیت ها سالیانی بر این استان حاکم شده و نتیجه آن وضع موجود است.

او افزود:در پایان هر دولت و شروع به کار دولت دیگر به طور طبیعی تغییراتی در نماینده دولت و دیگر مدیران به وجود می‌آید که در این زمینه باید دقت کنیم، آنانی که مستقیماً خود را برای مدیریت عالی دولت در استان مطرح می‌کنند و یا کسانی که غیر مستقیم در این مسیر تلاش می‌کنند، توجه کنند که این بار سنگینی است و وظایف سختی و دشوار بر دوش آنها می‌آید.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: وظایف سخت و دشواری که با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی مدیران و مسئولانی آمدند و رفتند نتیجه زحمات و تلاششان وضعیت موجودی است که رضایت بخش نیست بر همین اساس افرادی که خود را مطرح می‌کنند بدانند وظایف سخت و دشواری در این مسئولیت ها است و برخی آنچنان موفق نبوده اند که مردم در انتظار روز تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان  کرد: اگرچه رئیس دولت دوازدهم برداشتی که از عملکرد خودش و وزراء و اداره استانها توسط مدیرانش دارد با واقعیت منطبق نبود، لذا مردم روز شماری می‌کردند که مراسم تنفیذ و تحلیف به زودی برگزار شود، مدیری در این استان می‌تواند موفق باشد که با کمک نقدینگی بانک‌ها، اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و با یک برنامه اجرایی علمی و دقیق و آن هم برنامه تحولی همراه با جهش در استان عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: همان طور که رئیس جمهور فرمودند که کشور نیاز به برنامه تحولی دارد در همین راستا استان لرستان علاوه بر برنامه تحولی نیازمند جهش است که بتواند از مشکلات رها شود همان تحول همراه با جهشی که در طول سه دهه پس از جنگ تحمیلی در استان لرستان ایجاد نشد.

او تاکید کرد: روشن است چنین فرد یا افرادی نمی توانند از مسیر سهم خواهی و سهم دادن به صاحبان سیاست و قدرت در انجام این وظایف سخت موفق باشند؛ البته افراد متعهد و متخصص و توانمند معمولاً خود را به طور مستقیم و یا غیر مستقیم برای چنین کارهایی مطرح نمی کنند بلکه افراد متعهد، متخصص و توانمند آنچنان برجستگی هایی دارند که دیگران با اصرار از آنها می خواهند که وارد این مسئولیت ها بشوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد. نمی‌توان امور استان را به فرد یا افرادی سپرد که به توانایی و دانایی آنها اطمینانی نیست و قبل از آنکه شیفته خدمت باشند شیفته رسیدن به آرزوهای خویش هستند، نمی‌توان اموراستان را به افرادی سپرد که عمر خدمتیشان در سازمان مربوطه به پایان رسیده است.

او خاطر نشان کرد: به کار گیری نیروهای جوان،شاداب، پرکار، متعهد، متخصص و با عملکرد جهادی و انقلابی در کنار با تجربه‌ها راه غلبه بر مشکلات استان لرستان است و با یاری خدا هم برای کشور ما و هم برای استان ما آینده روشن است و دشمن می خواهد با یک جنگ روانی بر افکار عمومی مردم ما غلبه کند و مردم را به سمت و سویی ببرد که خودش می خواهد و در این زمان باید دلدادگان نظام اسلامی در این جنگ رسانه ای دشمن قوی تر عمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز