مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد:

رفع تصرف ۱۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۱۳:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۸۲۸۵
رفع تصرف ۱۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا
مهرداد فتحی بیرانوند از رفع تصرف 17000مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه، در شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فتحی بیرانوند روز سه شنبه  با اعلام این خبربه خبرنگاران ، اظهارکرد: 17000 متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا که تغییر کاربری یافته بود، با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان وپرسنل پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا، با دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

او افزود: متخلفین تصرف اراضی ملی، توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی به میزان 63000000 ریال و 9 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اراضی ملی را جزو انفال و حقوق عامه مردم دانست و تصریح کرد: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود 24444 هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه های نسبتاً مرتفع و دره های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می باشد. قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز