در فصل تابستان عاملی بعنوان سرماخوردگی وجود ندارد/ داشتن علائم سرماخوردگی بیشتر نشانه هایی از ابتلا به کروناست

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۱۰:۲۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۲۶۱۶۵
در فصل تابستان عاملی بعنوان سرماخوردگی وجود ندارد/ داشتن علائم سرماخوردگی بیشتر نشانه هایی از ابتلا به کروناست
فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عموم مردم با داشتن هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی شامل گلودرد، خارش گلو و آب ریزش بینی، استخوان درد و ... خود را قرنطینه و از ارتباط با دیگران خودداری و با مراکز 16 ساعته در تماس باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مهناز مزدوریان با بیان اینکه اگر شهروندان با داشتن هر گونه علائم از ارتباط با دیگران خودداری و خود را قرنطینه نمایند و درمانهای مرتبط با ویروس را با مشورت با پزشکان در خانه دریافت نمایند،  به طور قطع شاهد کاهش انتشار ویروس در سطح جامعه و کاهش شیوع موارد خانوادگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا شاهد افزایش میزان مراجعین و بیماران بستری در سطح بیمارستانها و مرگ و میر تعداد زیادی از بیماران  هستیم که بررسی ها به ما نشان می دهد که منشا شیوع این ویروس بیشتر خانوادگی و دورهمی ها است و مردم باید این روند را مدیریت نمایند.

وی افزود: یکی از معضلات بسیار مهمی که در حیطه درمان برخی از بیماران کرونا وجود دارد مراجعه دیر هنگام آنان به بیمارستانهاست که این روند، درمان برخی از این بیماران را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی ضمن تقدیر از همه مسئولین و گروههای کارشناسی که در زمینه عملیات تکمیلی واکسیناسیون فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: خوشبختانه عملیات واکسیناسیون ویژه گروههای مختلف سنی  دارای رشد قابل قبولی است و به طور قطع تکمیل برنامه واکسیناسیون کرونا آمار بیماران بدحال و بستری و مرگ و میر را کاهش خواهد داد.

دکتر مزدوریان افزود: مردم با دریافت واکسن های کرونا همچنان پروتکل ها را رعایت نمایند زیرا تزریق واکسن کرونا دلیلی بر عدم ابتلای مجدد به بیماری  کرونا نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که در بیمارستانهای شهر مشهد شاهد بیماران بدحال و بستری زیادی هستیم که متاسفانه برخی از این عزیزان علی رغم ارائه خدمات درمانی استاندارد جان خود را از دست می دهند، به عموم مردم توصیه کرد: در حال حاضر با شرایط سختی مواجه هستیم و علاوه بر بیماران بستری در بیمارستانها نگرانی و استرس همراهیان بیماران و بیتابی و گریه های آنان بار روانی بسیاری را در فضای مراکز درمانی بوجود آورده است، لذا بیماری را جدی بگیرند و از ساده انگاری و پنهان کردن بیماری در مراحل اولیه خودداری نمایند و با رعایت اصول بهداشتی از شیوع بیماری پیشگیری نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز