مدیر کل ورزش وجوانان لرستان در شورای ورزش بروجرد:

بروجرد دارای ۳۸مکان ورزشی است / ۱۷پروژه ملی درحوزه ورزش لرستان وجود دارد / افزایش اعتبارات عمرانی ورزش استان در۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۲۱:۴۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۷۹۷۴
بروجرد دارای ۳۸مکان ورزشی است / ۱۷پروژه ملی درحوزه ورزش  لرستان وجود دارد / افزایش اعتبارات عمرانی ورزش استان در۱۴۰۰
حشمت الله امان الهی گفت:میزان سرانه ورزشی لرستان نسبت به استان های همجوار سرانه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ امان الهی شامگاه چهارشنبه در شورای ورزش بروجرد که با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش وجوانان برگزارشده بود،اظهارکرد: شهرستان بروجرد  دومین شهر لرستان بعد از خرم آبا است که براساس برآوردهای سال ۱۴۰۰ دارای جمعیتی حدود ۳۳۵هزار و ۷۶۰نفربوده  که از این تعداد حدود ۱۶۸هزارنفر مرد و ۱۶۷ نفر مرد هستند.

او با بیان اینکه بروجرد دارای ۳۸مکان ورزشی است،افزود: از این تعداد حدود  ۲۲مکان ورزشی سرپوشیده و۱۶ مکان روباز هستند وهمچنین 15 مکان در روستا ها و ۲۳ مکان نیز در شهر قرار دارد.

امان الهی سرانه ورزشی لرستان را  59 و58 صدم درصد عنوان کرد وگفت: این میزان سرانه ورزشی  نسبت به استان های همجوار سرانه بسیار پایینی است.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه شهرستان بروجرد ۱۱۸ هزار و ۱۲۷مترمربع سرانه ورزشی دارد، اضافه کرد:سرانه ورزشی بروجرد 54و8دهم سانتیمترمربع است  که از این میزان سهم اداره کل ۳۴سانتیمترمربع و سهم سایر دستگاه ها ۱۳سانتیمترمربع وسهم بخش خصوصی نیز ۶سانتیمترمربع  است .

 امان الهی با بیان اینکه اداره کل ورزش وجوانان لرستان۱۷پروژه ملی به مساحت ۲۷هزار و ۸۱۰متر مربع دارد که از این میزان  ۱۱۷هزار و ۵۰۰متر مربع  روباز و ۱۰ هزار و۳۱۰ متر سرپوشیده است.

 او   یادآورشد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۱۷پروژه  چیزی حدود ۲۰۵ میلیاردتومان  است .

امان الهی ادامه داد:  پروژه سالن  سقف کوتاه  بروجرد تعطیل بود وباتوجه به  بازدید های میدانی انجام شده  به این  نتیجه رسیدیم که اگر این پروژه تخصیص لازم را  داشته باشد می توانند به افتتاح برسند که پس از تخصیص  اعتبار برای این پروژه  تا یک یا دوماه آینده درهفته تربیت بدنی به افتتاح خواهد رسید.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان گفت: 35 پروژه در سطح استان به اندازه  ۸۲ هزار و ۶۹۰متر مربع  وجوددارد  که ۴۳هزار متر مربع   آن روباز و ۳۹هزار و ۶۰۰مترنیز  سرپوشیده است .

او بیان کرد: تکمیل پروژه مسکن بروجرد به  حدود 3تا 4 میلیارد اعتبار نیاز دارد همچنین چمن مصنوعی فوتبال  نیز سال گذشته فاقد اعتباری بود ولی امسال نزدیک ۴میلیاردو ۹۰۰میلیون تومان  اعتبارگذاشته شد‌؛ بخش خصوصی نیز متقاضی این  چمن مصنوعی است که براساس ماده ۲۷پیگیر این موضوع هستیم.

امان الهی با بیان اینکه 2 ‌زمین چمن مصنوعی روستایی نیز ماه گذشته در بروجرد کلنگ زنی که  کمتر از سه ماه دیگر افتتاح خواهند شد ، افزود: در نه ماه گذشته ۱۰ پروژه افتتاح شد  که 2 پروژه پیست دوومیدانی  شهید بیات و چمن روستای طنجور با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد تومان به شهرستان بروجرد تعلق داشت.

او با بیان اینکه  3 پروژه ورزشی از 21 پروژه هایی که در استان  50 یا 60 درصد تخصیص داشته باشند به بروجرد تعلق دارد ، گفت: درصورت تکمیل پروژه های مد نظر تقریبا ده سانتیمتر به سرانه ورزشی  بروجرد اضافه خواهد شد .

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  در ادامه با بیان اینکه  بروجرد یکی از شهر های شاخص ما در حوزه ورزش است وملی پوشان وقهرمانان به نامی دررشته های مختلف دارد، یادآورشد:  46 هیئت ورزشی فعال در بروجرد وجود دارد که از این تعداد 36 هیئت در حوزه ورزش بانوان نیزفعال هستند .

 امان الهی با بیان اینکه در بحث زیرساخت های ورزشی  سرانه فعلی استان لااقل نسبت به استانهای همجوار پایین است ، ادامه داد:  آنچه که هم داریم مطلوب نیست و اعتباراتی که در بحث تعمیر وتجهیز برای ما تخصیص داده می شود آنقدر ناچیز است که نمی توانداستهلاک ها را  جبران  کند همچنین  باتوجه به اینکه دربحث نگهداری اماکن ورزشی مشکلاتی داریم  موضوع نیروهای خدماتی ونگهبانی  که در چارت وزارت دیده نشده است مشکلات  زیادی برای ما ایجادکرده است.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان افزود: انتظارداریم که بحث عوارض شهرداری که بسیار سنگین است پیگیری شده و اماکن ورزشی نیز از پرداخت عوارض معاف شوند .

حشمت الله  امان الهی در پایان بر لزوم توجه به توسعه خانه های تخصصی ورزشی تخصصی در استان اتاکید کرد و گفت:اعتبارات عمرانی  اداره کل در 1400 نسبت به سال 99  حدود 70 درصد افزایش داشته است .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز