کمک پزشکان بخش خصوصی مشهد به مراکز دولتیِ واکسیناسیون و درمان کرونا

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۱۰:۵۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰۶
کمک پزشکان بخش خصوصی مشهد به مراکز دولتیِ واکسیناسیون و درمان کرونا
مدیرروابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پزشکان بخش خصوصی علاوه بر ادامه خدمت در مطب ها و درمانگاه‌های خصوصی با توجه به نیاز جدید ایجاد شده به یاری بخش‌های دولتی شتافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مسعود زحمتکش گفت:  پزشکان بخش خصوصی به طور موثر برای کمک به ارائه خدمات در مراکزسلامت  16 و 24 ساعته کرونا و همچنین مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ساماندهی و برنامه‌ریزی نظام پزشکی مشهد وارد میدان شده اند.

وی افزود: طی دو هفته گذشته پزشکان عمومی و متخصص فعال در بخش خصوصی در  150 شیفت کاری در م مرکز درمانی هلال احمر ، مراکز ارائه خدمات سرپایی 16 و 24 ساعته کرونا  و همچنین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشهد مال، حاضر شده و ارائه خدمت کردند.

وی افزود: تا کنون حدود 40 پزشک عمومی و 10 پزشک متخصص در این مسیر با ما همکاری کرده اند و امیدواریم که با مشارکت و همکاری بیشتر پزشکان بتوانیم در هفته های آتی نیز بخشی از نیاز این مراکز به ارائه خدمات پزشکی را پوشش دهیم.

 وی با اشاره به خستگی مفرط کادر درمان گفت: همکاران ما در 18 ماهه گذشته در شیفت های سنگین در روزهای تعطیل و غیرتعطیل کار کردند، مرخصی نرفتند، سفر نرفتند، تفریح نداشتند، از دیدار پدر و مادر و نزدیکانشان اجتناب کردند، فرزندانشان را در آغوش نگرفتند مبادا ناقل بیماری باشند، بسیاری از همکاران ما در موج دلتا گرفتار بیماری شده و می‌شوند؛ حجم تقاضای ارائه خدمات درمانی نیز افزایش یافته اگر چه در این مدت کادر درمان ثابت کردند که از هیچ فداکاری و گذشتی دریغ ندارند. اما واقعیت این است که هر چه قدر بر ظرفیت ارائه خدمات درمانی بیفزاییم تا زمانی که مشارکت و همراهی موثر مردم و مسئولین نباشد؛ اوضاع بهبود نخواهد یافت.

دکتر زحمتکش با اشاره به تعطیلی سراسری اخیر بیان کرد: با توصیه های کادر درمان ما یک تعطیلی سراسری 5 روزه داشتیم اما در همین تعطیلات علی‌رغم تمام همکاری‌ها از سوی مسئولین ذیربط و با وجود همه سخت‌گیری‌ها باز شاهد سفرها و دورهمی‌ها و تجمعات به بهانه‌های گوناگون بودیم. در حال حاضر اخبار مربوط به تامین واکسن ما را به واکسیناسیون بخش زیادی از مردم امیدوار ساخته؛ لذا از این به بعد رسانه ها باید موثرتر وارد میدان شوند و آگاه سازی کنند. مردم باید بدانند اولا واکسنها موثر هستند و بهترین واکسن نخستین واکسن در دسترس است. در ثانی باید آگاه باشند که پیشگیری و مراقبت و عدم ابتلا قبل از تزریق واکسن بسیار ضروری است. به همه همشهریان و هموطنانم توصیه می‌کنم تا جایی که امکان دارد مراقبت کنند تا مبتلا نشوند و بتوانند در موعد مقرر واکسن دریافت کنند. افراد در هنگام واکسیناسیون نبایستی علائم ابتلا به کرونا داشته باشند و همچنین در روزهای نزدیک به واکسیناسیون تماس نزدیک با فرد مبتلا نیز نداشته باشند. مورد سوم هم این است که دریافت یک یا دو دوز واکسن ایمنی 100 نخواهد داد. افراد واکسینه شده با هر نوع واکسنی باید کماکان به انجام پروتکل ها مقید باشند. زمانی که با اعلام رسمی وزارت بهداشت حدود 70 درصد مردم کشور واکسینه شوند. می توان گفت به سطحی از ایمنی جمعی رسیده ایم که شاید بتوانیم بر اساس آن کمی سطح الزام به رعایت پروتکل ها را کاهش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز