ده ایده به مرکز منش "نوآوری و شتابدهی" آذربایجان‌غربی ارسال شده است

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۲:۲۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۹۳۲۰
ده ایده به مرکز منش نوآوری و شتابدهی آذربایجان‌غربی ارسال شده است
با راه اندازی مرکز منش "نوآوری و شتابدهی" در آذربایجان‌غربی تاکنون ده ایده به این مرکز ارسال شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،  محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی درخصوص مراکز منش گفت: طرح این مراکز براساس تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی در کشور اجرا می‌شود که آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پایلوت بوده و دوره‌های تخصصی رایگان در مراکز در زمینه کارآفرینی و کسب و کار برگزار می‌شود.

حسنی افزود: طرح‌ها و ایده‌ها براساس نیازهای استان، منطقه و ظرفیت‌های موجود خلق و اجرایی می‌شود و در این زمینه مراکز مشاوره نیز بصورت تخصصی نسبت به مشاوره تیم‌ها اقدام می‌کنند.

محمد پورمحمود عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی نیز گفت: موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهمی است که وزارت علوم پیگیر بهبود و اجرایی شدن آن است و مرکز منش "مرکز نوآوری و شتابدهی" یکی از اقدامات انجام شده در این راستاست.

وی گفت: براساس تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی و ورزش و جوانان، ۳۸ رویداد کارآفرینی برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون ۳۷ رویداد از جمله ۱۷ رویداد در زمینه کارگاه آموزشی، ۱۲ رویداد در زمینه برنامه‌های تازه شو، یک رویداد چاره جو و ۷ رویداد دورهمی و صندلی تجربه برگزار شده است.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: برنامه‌های مرکز منش با همکاری ورزش و جوانان و بعد از اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول با عنوان فاز ترویجی و با هدف جذب مخاطبان اغلب جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله و آشنا کردن آنها با فرهنگ کارآفرینی، فاز دوم با عنوان فاز نوآوری و با هدف تبدیل ایده به اجرا و آماده‌سازی محصول اولیه و فاز سوم با عنوان فاز شتابدهی و با هدف جذب سرمایه‌گذار برای کمک به تیم‌هاست.

پورمحمود گفت: ایده‌های ارائه شده نیز ابتدا در شورای ۱۱ نفره پذیرش و سرمایه‌گذاری از لحاظ علمی بررسی می‌شود و تاکنون بعد از دریافت ۱۰ ایده و برگزاری سه جلسه شورای پذیرش، سه تیم ایده مستقر شده و هفت ایده از تیم‌ها نیز در شورای پذیرش در حال بررسی است.

جوانان و علاقمندان دارای ایده می‌توانند برای ثبت ایده و طرح خود و حضور در دوره‌های کسب و کار به پایگاه اینترنتی مرکز نوآوری و شتابدهی آذربایجان‌غربی به آدرس "amjad.jde.ir/ag" یا صفحه این مرکز در شبکه‌های اجتماعی "@maneshurmia" مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز