در پیک پنجم کرونا خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مناسبی در حال انجام است

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۰۷:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۹۶۱۶
در پیک پنجم کرونا خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مناسبی در حال انجام است
فرمانده ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در دوران پاندمی کرونا و پیک های بیماری، خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی در شرایط استریل و به دور از ابتلا به بیماری در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر شاپور بدیعی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا دو هفته ای است که در دانشگاه فعال شده است و در راستای سیاست های مقابله با کرونا خدماتی را انجام داده است، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و همه کمیته ها در این زمینه فعال شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اقدامات این مدت خلاصه وار تهیه می شود تا راهکارهای حل مسئله نیز مکتوب در اختیار سایرین قرار گیرد ، عنوان کرد: برنامه ریزیهای لازم در کمیته ها برای پیش بینی پیک بعدی انجام شده است  تا  مشکلات رصد شود و از موضوعات چالش زا پرهیز شود.

دکتر بدیعی با بیان اینکه روند بازبینی تصمیمات انجام خواهد شد تا مردم بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند، ابراز کرد: یکی از گام های مهم در حوزه خدمت رسانی به بیماران، فعال شدن سامانه 191 است که در مسیر آگاهی بخشی به مردم حرکت کرد، علاوه براین برخی از مراکز خدمت رسان به بیماران کرونا که به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند،  توانستند خدمات خوبی به مردم ارایه دهند که از تمام این موضوعات تجربیاتی برای مقابله با پیک بعدی به دست آید.

فرمانده ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نحوه ارائه خدمت در پیک پنجم به مراکز بهداشت و درمان تبیین شود ، عنوان کرد: علاوه براین در پیک پنجم کرونا، روند تخصیص تخت ها طوری برنامه ریزی شد که خدمت رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی کاملا شفاف باشد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد یک برنامه جامع برای موضوع آموزش هستیم که اگر پیک بعدی رخ داد بتوانیم موضوع آموزش را به شکل جدی ادامه دهیم تا آموزش دانشجویان به دلیل شرایط پیک دچار خدشه نشود و بدانیم چه تخت هایی را به عنوان تخت آموزشی استفاده کنیم ، تصریح کرد: آموزش دانشجویان نباید دچار خدشه شود از همین رو برنامه ریزی بلند مدت خواهد بود چراکه دانشجویان امروز، فردا در سیستم درمانی کشور مشغول به کار می شوند بنابراین نباید صرفا به نیاز امروز توجه کرد بلکه باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان آموزش های تخصصی خود را دریافت کنند و بدانند که در شرایط پاندمی چه خدماتی می توانند ارائه کنند.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در پیک پنجم بسیج جامعه پزشکی نیز خدمات خوبی به بیماران ارایه کرده است، ابراز کرد: بسیج جامعه پزشکی در موضوعات میز خدمت، حضور همیاران سلامت در بخش های بستری کرونا و ارائه خدمات درمانی و واکسیناسیون به مناطق حاشیه شهر خدمت رسانی کردند .

وی با تاکید براینکه خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی در شرایط پاندمی ادامه دارد، عنوان کرد: برای خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی در بیمارستانهای قائم(عج)، امام رضا(ع)،  ام البنین(س)، منتصریه و امید و بیمارستانهای روان پزشکی ابن سینا و حجازی ادامه دارد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در بیمارستان امید به دلیل پرهیز از حضور بیماران کرونایی در جوار بیماران سرطانی ، هیچ بیمار کرونایی پذیرش نشد، بیان کرد: بیمارستانهای منتصریه ، ابن سینا و حجازی هم از جمله بیمارستانهای پاک در شرایط پاندمی بودند که از پذیرش بیمار کرونا معاف بودند.

دکتر بدیعی گفت: نظم و هماهنگی بسیاری برای ارایه خدمت همزمان به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در نظر گرفته شده است و تمام این تجربیات به صورت مکتوب در اختیار قرارگاه قرار می گیرد تا در صورت لزوم آیندگان از ان بهره ببرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز