ورزشکار شایسته و جوان آذربایجان‌غربی قهرمان سه گانه بانوان کشور شد

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۱۰:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۱۷۹۴
ورزشکار شایسته و جوان آذربایجان‌غربی قهرمان سه گانه بانوان کشور شد
دختر ورزشکار استان در مسابقات قهرمانی سه گانه جوانان کشور در شاهرود به مقام قهرمانی در رده سنی جوانان دست یافت.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مسابقات لیگ اکواتلون و ترای اتلون( سه گانه) منقطع بانوان کشور از 17 لغایت 20 شهریورماه به میزبانی استان سمنان و شهرستان شاهرود و در ۲ بخش نوجوانان و جوانان برگزار شد که تیم آذربایجان‌غربی با ۶ ورزشکار در این رقابت‌ها حضوریافت.

در این مسابقات "سوین تابع خیام"، "نوا محمدی"، "سارا قلیپور"، "اسرا جهانگیرزاده" و "معصومه یوسفی" در رده سنی نوجوانان و "سوین تابع خیام" و "صغری علیزاده" در رده سنی جوانان نمایندگان استان بودند که "فریبا بهنود" نایب رئیس هیات، "محمدعلی یوسفی" به‌عنوان سرپرست و "حجت جلیل‌پور" به عنوان مربی تیم را همراهی کردند.
در پایان این رقابت ها سوین تابع خیام ورزشکار شایسته استان در رده سنی نوجوانان به مقام نایب قهرمانی و در رده سنی جوانان به مقام قهرمانی دست یافت و به تیم ملی نیز دعوت شد.

ترای اتلون «ورزش سه گانه» (به فرانسوی: triathlon) یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحلهٔ استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند و مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو است و مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند.

ترای اتلون از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است و مسابقات بین‌المللی این رشته در مسافت‌های متعددی برگزار می‌گردد که مسافت‌های اصلی عبارتند از:

  • اسپرینت (مسافت کوتاه): ۷۵۰ متر شنا، ۲۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۵ کیلومتر دو
  • مسافت استاندارد (المپیکی): ۱ ٫ ۵ کیلومتر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۱۰ کیلومتر دو
  • مسافت طولانی: ۱ ٫ ۹ کیلومتر شنا، ۹۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۲۱ ٫ ۱ کیلومتر دو
  • آیرونمن: ۳ ٫ ۸ کیلومتر شنا، ۱۸۰ ٫ ۲ کیلومتر دوچرخه‌سواری، ۴۲ ٫ ۲ کیلومتر دو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز