معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

جنبه تخصصی وآموزش های مهارتی در سمن های حوزه جوانان تقویت شود / دستگاه های دولتی وشرکت ها در استان به سمن ها اعتماد کنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۵:۴۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۲۵۵۰
جنبه تخصصی وآموزش های مهارتی در سمن های حوزه جوانان تقویت شود / دستگاه های دولتی  وشرکت ها در استان به سمن ها اعتماد کنند
محمود ثمینی گفت: علاوه بر توجه به افزایش سمن های جوانان لازم است به جنبه تخصصی سمن ها و مهارت آموزی افرادی که سمن ها را تشکیل می دهند نیزتوجه شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ ثمینی روز یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ، اظهارکرد: ساماندهی و حمایت از جوانان باحرف وموعظه انجام نمی گیرد بلکه باید بتوانیم به شیوه ای عملی از جوانان حمایت کنیم.

اوافزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری باید به جوانان اعتماد کرده و همچنین آنها را برای مسئولیت پذیری آماده کنیم .

ثمینی با بیان اینکه موتور محرکه  جامعه در همه بخش های فرهنگی ، اقتصادی ،علمی و...جوانان هستند  ،تصریح کرد: در حمایت ازجوانان علاوه براقدامات  دولتی   نیاز به هم افزایی نیز داریم.

 معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نقش بانکها در پرداخت تسهیلات به جوانان  نیز گفت: یک بخش از مسئله حمایتی به  بحث پرداخت وام های قرض الحسنه مربوط می شود ولازم است  بانکهای استان  باید باجدیت این موضوع را دنبال کرده و وام ها را تا پایان سال پرداخت کنند.

او به بحث سمن ها در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: توجه به  افزایش سمن های حوزه جوانان  مسیرخوبی است ولی لازم است به جنبه تخصصی سمن ها و مهارت آموزی افرادی که سمن ها را تشکیل می دهند نیزتوجه شود.

ثمینی با بیان اینکه باید  آموزش های مهارتی را در سمن ها تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: با بروزرسانی این آموزش ها می توان به کیفیت فعالیت سمن ها نیزکمک کرد.

 او با تاکید براینکه دستگاه های دولتی و شرکت ها وحتی بخش های غیر دولتی  باید به سمن های جوانان اعتماد کنند، یادآورشد: هدف جوانان در این سمن ها خدمت به جامعه است و حتی می تواند بر روی اشتغال زایی جوانان هم تاثیربگذارد.

ثمینی بحث مهارت آموزی را به عنوان  شروع اشتغال  مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای استان که متولی امر مهارت آموزی است باید در این زمینه تسهیلاتی قائل شوندد تا جوانانی  که فاقد توان مالی بوده  وحتی تحت پوشش حمایتی نیز قرار ندارند   این تسهیلات را برای این مهارت آموزی ها دریافت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز