شرایط دارویی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی رصد می شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۹:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۳۳۲۶۲
شرایط دارویی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی رصد می شود
عضو کارگروه دارو و تجهیزات ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: باتوجه به اینکه تامین داروی مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه به شکل غیر متمرکز انجام می شود، شرایط موجود رصد می شود تا کمبودهای دارویی در کوتاهترین زمان برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مجید شادکام با اشاره به اینکه تامین داروی مراکز درمانی دانشگاه  به صورت غیر متمرکز توسط هر  بیمارستان انجام می شود و از طرفی روند مصرف داروهای کرونا در هر بیمارستان یکسان نیست، خاطر نشان کرد: میزان موجودی و میزان مصرف بیمارستانها  یکسان نیست به همین دلیل رصد کردن شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با رصد مرکزی واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشبوردی به صورت روزانه فراهم شده است که موجودی داروی مصرفی کرونا که حدود 40 قلم است و میانگین مصرفی، بررسی می شود تا مانده موجودی برای 15 روز پاسخگو باشد.

دکتر شادکام با بیان اینکه اگر موجودی بیمارستانها کمتر از 15 روز باشد برنامه ریزی برای رفع کمبودها ادامه دارد، گفت:  بیمارستانهایی که نیاز به پیگیری ما دارند رصد می شوند تا اگر مشکلی در تامین دارند از طریق شرکت ها هماهنگی ها انجام شود و اگر مشکل سراسری در سطح شهرستانها است بین بیمارستان تبادلی انجام شود و بیمارستانهایی که داروی بیشتری دارند به بیمارستان دچار کمبود ارسال نمایند و اگر مشکل مالی برای تهیه دارند از طریق ستاد پیگیری شود که مشکل مالی هر چه سریعتر مرتفع شود .

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه پیک پنجم در مشهد و استان روند ثابتی گرفته است در اکثر موارد در خصوص داروی رمدسیویر و سرم مشکل حادی نیست و برای برخی از دروهای انتی بیوتیک مشکل سراسری است که امیدواریم  بتوانیم با کمک موسسه داروی رضوی کمبود ها رصد و برنامه ریزی شود.

دکتر شادکام بیان کرد: در خصوص داروخانه های سطح شهر نیز چون سیستم جامع ندارند با کمک معاونت غذا و دارو داروخانه های مشخصی عهده دار توزیع رمدسیویر و سرم  شدند که از این میان 23 داروخانه سرپایی و 90 داروخانه مرکزی برای تهیه رمدسیویر در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز