در قالب کنگره منطقه ای « ماه غریبستان » صورت گرفت؛

تبیین فرهنگ علوی با بهره گیری از ظرفیت آثار فرهنگی و هنری

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۲۳:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۳۳۶۷۱
تبیین فرهنگ علوی با بهره گیری از ظرفیت آثار فرهنگی و هنری
کنگره منطقه ای « ماه غریبستان » با هدف تبیین کلام و سیره حضرت علی (ع) و الگوبرداری از نهج البلاغه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛احمد حسین فتایی مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  در آیین اختتامیه نخستین کنگره منطقه ای « ماه غریبستان » که به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در پاتوق فرهنگ و هنر این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: شیوع پیک پنجم کرونا باعث شد که مراسم اختتامیه این رویداد چندین بار به تعویق افتاده و امروز به صورت محدود برگزار شود.

او تصریح کرد: در سنوات اخیر تلاش شد که یک جریان سازی فرهنگی و هنری در استان صورت بگیرد و در همین راستا موسسات، انجمن ها، تشکل ها و جریان های جهادی و انقلابی بانی و برگزار کننده بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری شدند که به خوبی از پس کار بر آمدند.

 دبیر کنگره منطقه ای « ماه غریبستان » افزود: ما تلاش کرده ایم از ظرفیت استان های همجوار که مشارکت های فرهنگی بسیاری با ما دارند در قالب رویدادها و جشنواره های منطقه ای استفاده کنیم که یکی از اهداف این کنگره نیز همین مهم بود.

فتایی  با تاکید بر اینکه فرهنگ علوی و سیره حضرت امیرالمومنین علی (ع) باید در قالب آثار مختلف فرهنگی و هنری در سطح جامعه تبیین شود، ابراز داشت: در همین راستا نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر باید الگوی مدیریتی جامعه اسلامی ما باشد.

او ادامه داد: ۱۵۰ اثر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استانهای لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان و کهگیلویه به دبیرخانه رسید که در نهایت و با رای هیات داوران در بخش های مختلف، ۲۷ اثر به عنوان آثار منتخب و برتر معرفی شدند که امروز برگزیدگان لرستانی، جوایز خود را دریافت خواهند کرد و جوایز برگزیدگان سایر استانها نیز برای ایشان ارسال خواهد شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه « پس از پایان ماه صفر، اجرای برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری در گستره استانی، منطقه ای و ملی به تناوب برگزار می شوند » افزود: تا کنون نیز در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می توان به حضور نماینده گان استان در مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب و روستای قرآنی کشور اشاره کرد.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز