کردستان استعدادهای بی نظیری در ورزش به ویژه رشته اسکی دارد / ورزش های زمستانه در کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۰۹:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۴۲۱۷
کردستان استعدادهای بی نظیری در ورزش به ویژه رشته اسکی دارد / ورزش های زمستانه در کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است
رئیس فدراسیون اسکی در مجمع انتخابات رئیس هیات کردستان گفت؛ عدم شناخت از ورزش های زمستانه باعث شده است تا در 70 سال گذشته از حضور و درخشش در این رشته ها غافل بمانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛عباس نظریان در این مجمع اظهار داشت؛ کردستان استانی است بی نظیر در زمینه توسعه رشته های مختلف ورزشی و فراهم بودن بستر طبیعی و جغرافیای برای انجام ورزش های مختلف و این یک مزیت ممتاز محسوب می شود.

وی گفت؛ تصویری که از ورزش های زمستانه در ذهن و تفکر مدیران کل و حتی مدیران ورزشی کشور آنگونه که باید نیست و ظرفیت ورزش های زمستانه در کل کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است.
 
نظریان افزود؛ یکی از مواردی که می توان اشاره کرد و دلیل بر این بی توجهی به رشته های ورزش های زمستانی این است که هر وقت رقابت های بازی های آسیایی و جهانی و بازی های تابستانه قرار است برگزار شود برای آن از دو تا سه سال قبل برنامه ریزی، ستاد و کمیته های ویژه تشکیل می شود، در حالی که برای ورزش های زمستانه این گونه نیست.
 
وی تاکید کرد؛ به دلیل عدم شناخت و شناخت کم از ورزش های زمستانه در 70 سال گذشته هیچگاه در این زمینه شاهد فعالیت و برنامه ریزی کلان و مناسبی نبوده ایم و تنها دو الی سه ورزشکار به نمایندگی از کشور ما در این رقابت ها شرکت کرده اند.
 
رئیس فدراسیون ادامه داد؛ در ورزش های زمستانه نزدیک به 15 رشته فعال هستند و نزدیک به ۳۱۰ مدال در رقابت های آن توزیع می‌شود و هر ساله حدود 2 هزار ورزشکار در مسابقات ورزش های زمستانه حضور دارند که حدود 10 رشته آن اصلا به زمستان نیاز ندارد و فقط سالن یخ می خواهد اما سهم کشورمان بسیار اندک و ناچیز و حدود سه نفر در دو رشته کراس کانتری و آلپاین است و 13 رشته دیگر آن مورد غفلت قرار گرفته است.
 
وی به این موضوع اشاره کرد که اعتبارات در اختیار این فدراسیون زیاد نیست و هیات‌های ورزشی استان‌ها خود باید برای جذب حامی مالی و سرمایه گذار بخش خصوصی و درآمدزایی تلاش کنند اما در زمینه های استعدادیابی، برگزاری مسابقات، آموزش و اعزام ورزشکاران فدراسیون می تواند حامی خوبی باشد.
 
عباس نظریان تصریح کرد؛ هیات‌های استانی باید برای تامین تجهیزات و نیازهای این رشته با ادارات و سایر نهادها و به ویژه با سرمایه گذران بخش خصوصی رایزنی کند و کما اینکه فدراسیون اسکی بدون داشتن حتی یک متر زمین اسکی متعلق به خود، تمامی زمین های اسکی را با رایزنی و کمک دستگاه‌ها و ادارات مختلف تامین کرده و در مواردی نیز قابل به پرداخت اجاره هم شده است.
 
رییس فدراسیون اسکی در پایان اذعان کرد؛ استان کردستان ورزشکاران توانمند و ظرفیت‎های بسیار خوبی در رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های زمستانه و اسکی دارد که باید از آنها به خوبی بهره برد.

 

نظر شما