نقش موثر ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی تنفسی

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۱۰:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۴۲۳۵
نقش موثر ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی تنفسی
دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، نقش موثری در عدم ابتلا به بیماریهای ویروسی تنفسی از جمله کرونا و آنفولانزا دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علی اکبر حیدری با اشاره به اینکه در فصل زمستان سال گذشته که مردم به دلیل شرایط پاندمی کرونا اصول بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت می کردند، آمار ابتلا به آنفولانزا و مشکلات ناشی از آن به شدت کاهش یافت، خاطر نشان کرد: شستشوی دستها، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات علاوه بر کاهش امکان ابتلا به کرونا می تواند مانع ابتلا بسیاری از بیماریهای ویروسی شود .

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی  می تواند مانع از ابتلا بیماریهای نوپدید و بازپدید و بیماریهای ویروسی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی همچون شست و شوی دست و استفاده از ماسک مانع ابتلا بیماریهای ویروسی می شود که از طریق الوده شدن مخاط بینی و دستگاه تنفس فرد به آنها مبتلا می شود، گفت:  خودداری از تجمعات به خصوص در فضای بسته مسقف بدون تهویه مانع از شیوع بیماریهای ویروسی می شود.

دکتر حیدری بیان کرد: مصرف غذاهایی که مربوط به فصل است نیز در حفظ سلامت سیستم ایمنی موثر است، مصرف مرکبات به میزان کافی و همچنین عسل که باعث تقویت وضعیت سلامتی است می تواند به  تقویت سیستم ایمنی کمک کند علاوه براین باید در نظر داشت برای مصرف مکمل ها صرفا با نظر پزشک معالج و در شرایط سلامت ، پرهیز از افراط و تفریط در مصرف انواع  مواد خوراکی و مغذی غیر مضر باید این کار صورت گیرد.

 

نظر شما