نماینده ولی فقیه در لرستان :

ورزش در لرستان باید جایگاه بهتری پیدا کند /پیوند قهرمانان لرستانی پارالمپیک بارزمندگان اسلام و شهدا

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۱۵:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۴۳۷۱
ورزش در لرستان باید جایگاه بهتری پیدا کند /پیوند قهرمانان لرستانی پارالمپیک بارزمندگان اسلام و شهدا
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: قهرمانان پارالمپیک لرستان خودشان را با رزمندگان اسلام،خون شهدا و خانواده شهدا پیوند زدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان،حجت الاسلام  شاهرخی روز پنجشنبه درآیین  تجلیل از قهرمانان لرستانی رقابت‌های پارالمپیک 2020 توکیو که در استانداری لرستان برگزار شد ،اظهارکرد: جلسه امروز در حقیقت گرامیداشت و پاسداشت فتوت  و جوانمردی است.

او افزود: ورزش و  ورزشکار دو نامی هستند که همراه با خود فتوت، جوانمردی، تواضع و فروتنی را به همراه دارند؛جوانمردی به معنی سخاوت همراه با بزرگواری است و یک جریان اجتماعی است که اهداف  خیرخواهانه انسانی  را توام با خدمتگزاری صادقانه به فرد و جامعه است.

حجت الاسلام شاهرخی  با بیان اینکه جوانمرد دارای دو صفت سخاوت و شجاعت  است ،تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در رابطه با جوانمردی و مردانگی  می‌فرمایند مردانگی  نامی است که همه بزرگواری‌ها و خوبی‌ها را در خود دارد، مردانگی دوری کردن انسان از آنچه مایه  ننگ او است و به دست آوردن آنچه که  سبب آراسته شدن او می‌شود.

او خاطر نشان کرد: رزمندگان  انقلاب اسلامی در جبهه‌های نور علیه ظلمت در حفظ مرزهای ایران اسلامی نیز دارای دو صفت شجاعت و سخاوت بودند، سخاوت به معنی اینکه جانشان را در راه خدا برای حفظ مملکت و میهن اسلامی تقدیم و  شجاعتی ویژگی دوم یک جوانمرد است که برای  حفظ کیان اسلامی خود را به خطر می‌اندازند.

امام جمعه خرم آباد گفت: اقتدار و عظمت کنونی  کشور را مدیون  جوانمردی رزمندگان اسلام و کسانی که پاسدار مرزهای ایران اسلامی و همچنین صبر و شکیبایی خانواده شهدا هستیم.

او بیان کرد: ورزشکارانی که در میدان‌های قهرمانی حضور یافته و در عرصه‌ای  از عرصه‌های ورزش حضور پیدا می‌کند  و چشم‌هایی را در سراسر دنیا به سمت خودش جلب می‌کند در واقع ترجمه‌ای از  احساسات ملی و هویت اسلامی کشور است.

 شاهرخی افزود: ورزشکاران با کسب  قهرمانی هویت ملت بزرگ ایران را  به جهانیان نشان می‌دهند، همانطور که رزمندگان اسلام در دفاع از انقلاب اسلامی این هویت را نشان دادند.

او با بیان اینکه  ورزشکاران  ایرانی در عرصه‌های جهانی و بین المللی نماد  شخصیت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند، ادامه داد: ورزشکار  نماد شخصیت ملت بزرگ ایران هستند همانگونه که سردار شهید سلیمانی به عنوان نماد شخصیت  ملت بزرگ ایران است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان یادآورشد: وقتی قهرمانانی در پارالمپیک  ناخواسته از جهت جسمی دارای محدودیت‌هایی هستند اما با  تلاش مسیر سختی را طی می‌کنند تا به قله قهرمانی  و مدال برسند این سبب می‌شود  که ملت نیز این قهرمانان را الگوی خودش قرار بدهد  و برای رسیدن به قله‌های  پیشرفت و ارتقا فرهنگی و اقتصاد تلاش و کوشش مضاعف کنند.

او عنوان کرد: وقتی یک ورزشکار در جلوی میلیون‌ها  نفر سجده شکر  می‌کند این کار در  حقیقت انتشار و گسترش پیام  معنویت است.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: قهرمانان پارالمپیک لرستان خودشان را با  رزمندگان اسلام،خون شهدا و خانواده شهدا پیوند زدند این چنین قهرمانانی از سیم خاردار هوای نفس عبور کردند.

امام جمعه خرم آباد گفت : ورزشکاران همان کاری را می‌کنند که رزمندگان کردند، رزمندگان در اوج ایثار قرار داشتند چون جانشان را بذل  می‌کنند و جانشان را در معرض خطر قرار دادند و ورزشکاران وقتی بر روی امواج تبلیغاتی  مورد توجه  جهانی و ملی قرار می‌گیرند مغرور نمی‌شوند و مردمی می‌مانند که این کار همچون شهدا عبور از هواپرستی است.

 او تاکید کرد: ورزش در استان لرستان باید جایگاه بهتری پیدا کند چرا که  جوانان  استان لرستان  از جهت جسمانی آمادگی را دارند و غیرت  و شجاعت در موقعیت ممتازی هستند در همین راستا امیدواریم با برنامه‌های کارشناسی و علمی در مسائل ورزشی لرستان در جایگاه  حقیقی خودش قرار گیرد.

 

نظر شما