باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۰۷:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۴۷۵۸
باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی ۲ روز آینده در بعدازظهرها شاهد وزش باد هستیم که برای امروز و فردا به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان قابل توجه برآورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ خسرو سیف پناهی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در استان به بیش از ۲۰ متر بر ثانیه برسد، افزود: در شبانه روز گذشته شهر سقز با سرعت ۱۹ متر بر ثانیه، بیشترین سرعت وزش باد را در استان به نام خود ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین حداکثر دمای استان در شبانه روز گذشته ۳۱ درجه سانتی گراد بود، افزود: در این مدت بابارشانی با ۶ درجه خُنک‌ترین و سروآباد با ۳۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۱۱ و ۳۵ درجعه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز شاهد کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان هستیم، اما از روز یکشنبه دما افزایش یافته و تا حدودی گرم می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و گسترش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها به دلیل وزش باد و خیزش گرد و خاک در استان وجود دارد.

سیف پناهی گفت: از امروز تا روز سه شنبه هفته آینده وضعیت هوای کردستان پایدار است و در اکثر ساعات صاف و آفتابی خواهد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز