تداوم وضعیت قرمز کرونا در کردستان

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۰۷:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۷۶۳
تداوم وضعیت قرمز کرونا در کردستان
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا در کشور، این استان همچنان در وضعیت قرمز بوده و تنها سروآباد نارنجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: وضعیت کرونا در بیشتر استان‌های کشور نزولی شده، اما کردستان و آذربایجان غربی همچنان در وضعیت افزایشی بستری‌ها به سر می‌برد.

او  اضافه کرد: گردش ویروس و بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده تا موج پنجم که سه هفته دیرتر از دیگر نقاط کشور در کردستان شروع شده، همچنان ادامه داشته و طولانی‌ترین موج بیماری در استان شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ظرفیت واکسیناسیون از امروز شنبه ۲۷ شهریور در استان به بیش از ۲ برابر می‌رسد، افزود: روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن از فردا در استان قابل تزریق است و شهروندان با ثبت نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون خود را دریافت و از ازدحام و معطلی در مراکز واکسیناسیون جلوگیری کنند، ضمن اینکه افراد بالای ۱۸ سال میتوانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

قادری تاکید کرد: با تداوم روند فعلی قطعا مرگ و میر هم روندی افزایشی دارد و این وضعیتی است که در اثر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به وجود آمده است و ممکن است امار مرگ‌های روزانه افزایش یابد.

او با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاری ساده است، گفت: شهروندان باید میزان تماس فیزیکی را کم کرده و تماس غیرضروری را کاهش داده و در فضای سربسته که ازدحام بیشتر است حضور نیابند و در صورتی که برای انجام امور خود ناچار به تماس فیزیکی هستند، حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سرایت پذیری بالای بیماری در موج پنجم و رعایت نکردن پروتکل‌ها ۲ عامل مهمی است که باعث شده تا کرونا در استان همچنان ادامه داشته باشد در حالیکه در موج‌های قبلی مردم و مسئولان بسیار بیشتر پای کار بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز