کردستان قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۲:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۴۹۰۴
کردستان قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اختصاص یک دستگاه پت‌ سی‌تی جهت تشخیص سریع انواع کانسرها به استان گفت: با نصب این دستگاه کردستان به قطب درمان سرطان در غرب کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  صدیق جدیدالاسلامی روز شنبه در گفت و گوی خبری مجازی اظهار داشت: دستگاه خریداری شده توسط دانشگاه، پیشرفته‌ترین دستگاه تصویربرداری در زمینه تشخیص و شناسایی به موقع بیماران مبتلا به انواع کانسرها است که در بیمارستان کوثر سنندج نصب می شود.

وی افزود: این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و طبق محاسبات فعلی معادل ۵۷۰ میلیارد ریال قیمت روز، توسط دانشگاه خریداری و در روزهای آتی در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد:با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه می‌تواند با ارائه تصویربرداری متابولیک تومورها در کنار آناتومی، تشخیص، پیگیری و درمان انواع کانسر را اعتلا بخشد، اضافه کرد: این دستگاه با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته پزشکی هسته‌ای نقش بسزایی در تشخیص به موقع و پیشگیری از گسترش سرطان در بدن بیماران دارد و می تواند با تشخیص به هنگام، جان انسان‌های بسیاری را نجات دهد.

دکتر جدیدالاسلامی یادآور شد: تا پیش از این بیماران کردستانی برای استفاده از این دستگاه و تشخیص به‌موقع باید راهی شهرهای دیگر می شدند، اما هم اکنون این دستگاه جهت رفاه حال شهروندان خریداری و در بیمارستان کوثر سنندج به عنوان قطب درمانی غرب کشور نصب خواهد شد.

دستگاه پت‌ سی تی تاکنون در پنج شهر تهران، مشهد، تبریز، کرج و شیراز راه اندازی شده است و اکنون استان کردستان به عنوان ششمین شهر در کشور به این دستگاه مجهز خواهد شد.

 

نظر شما